Plastream: Umożliwiamy zakupy na żądanie, produktów pokazywanych w ulubionym serialu

Autor: wnp.pl 27 sierpnia 2018 10:13

Plastream: Umożliwiamy zakupy na żądanie, produktów pokazywanych w ulubionym serialu

Ludzie oglądają coraz więcej wideo, a coraz mniej czytają. Dążymy do modelu, który pozwala na żądanie kupić to, co się widzi, oglądając ulubiony serial w internecie lub film w telewizji – mówi dyrektor zarządzający Plastream Rafał Wyderka.

Analiza zdjęć i wideo ma ogromny potencjał biznesowy. Dzięki niej można reklamować produkty widocznie na filmach, ale też wyręczyć w pracy likwidatorów szkód ubezpieczeniowych czy pracowników komunalnych.

Oglądając ulubiony serial lub film o Jamesie Bondzie, będziemy mogli od razu kupić to, co widzimy na ekranie.

Dyrektor zarządzający Plastream Rafał Wyderka: - Zajmujemy się analizą obrazu. Klasyfikujemy obiekty na obrazie, czyli rozpoznajemy, gdzie się znajdują, i za pomocą uczenia maszynowego i sieci neuronowych łączymy rozpoznane obiekty z innymi danymi, np. z produktami w sklepach e-commerce, bazą SKU lub innymi bibliotekami po stronie klienta. Nasz silnik Similarity Search rozpoznaje na obrazie twarze celebrytów, piłkarzy, produkty odzieżowe czy spożywcze. Określamy też kontekst, w jakim dany produkt i osoba występują.

Na przykład jeżeli na filmie widzimy sukienkę celebrytki albo aktora lub w jakikolwiek sposób interesujemy się treścią, to mamy możliwość wskazania najbardziej podobnego ubioru w sklepie wskazanym przez klienta.

Pracujemy w bardzo atrakcyjnym segmencie, w którym analiza obrazu realnie wpływa na biznes innych firm. Wierzę, że ludzie chcą lub będą chcieli kupować „na żądanie” to, co widzą na ekranie telewizora lub komputera, ponieważ oglądają coraz więcej wideo, a coraz mniej czytają. Oglądając ulubiony serial lub film o Jamesie Bondzie, będą mogli od razu kupić to, co widzą na ekranie.

Ludzie oglądają coraz więcej wideo, a coraz mniej czytają. A ponieważ technologia już na to pozwala, dążymy do modelu, który pozwala na kupienie tego, co się widzi. Oglądając ulubiony serial w internecie lub film w telewizji, będzie można kupić produkty w nich widoczne.

Firma przeobraziła się z software house’u w firmę, która zbudowała platformę analityczną opartą o big data, machine learning oraz deep learning i rozpoznawanie obiektów na obrazie foto i wideo. 

Teraz wyzwaniem jest wyskalowanie biznesu na rynek EMEA, a później na świat, żeby rozwiązania sprawdzone na rynku polskim działały też w Europie. Rozmawiamy już z dużymi wydawcami, agencjami prasowymi, które produkują ogromne ilości treści foto i wideo. Tworzymy rozwiązania dla sieci handlu detalicznego, gdzie rozpoznawanie obiektów na obrazie ma ogromną przyszłość.

Na obrazie możemy rozpoznać poszczególne elementy i dopasować je do odpowiednich produktów w e-commerce. Branża turystyczna może proponować miejsca i atrakcje turystyczne na podstawie pejzaży, jak np. słynne pagórki Nowej Zelandii, gdzie kręcono "Władcę Pierścieni". Bezpośrednie przełożenie na biznes widać też w branży medialnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6033

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.