Płatności w sieci: Nadal chętnie korzystamy z opcji "za pobraniem"

Autor: dlahandlu.pl 27 kwietnia 2016 13:02

Firma MasterCard opublikowała wyniki „Badania otwartości polskich konsumentów na innowacyjne metody płatności” przeprowadzonego we współpracy z domem badawczym Maison & Partners.  Wyniki badania potwierdzają popularność e-handlu. Robienie zakupów znalazło się wśród najpopularniejszych form aktywności w sieci (54 proc. wskazań), obok m.in. korzystania z serwisów społecznościowych (71 proc.) i informacyjnych (68 proc.) oraz z bankowości mobilnej (62 proc.). Tylko 13 proc. polskich internautów deklaruje, że w ogóle nie kupuje w sieci, a 29 proc. mówi, że robi e-zakupy 2-3 razy w miesiącu.

W internecie najchętniej zamawiamy: ubrania i buty (67%), kosmetyki (45%), elektronikę (45%), sprzęt RTV AGD (38%), a także książki, muzykę i filmy (38%). Widać przy tym tradycyjny podział zainteresowań u kupujących różnej płci: kobiety interesują się przede wszystkim ubraniami i kosmetykami, podczas gdy sprzęt elektroniczny i RTV/AGD pozostaje domeną mężczyzn.

Jeśli chodzi o sposoby płatności za e-zakupy, mimo rosnącej popularności transakcji bezgotówkowych w sklepach stacjonarnych, nadal zaskakuje popularność opcji „za pobraniem” wśród internautów, którą wybiera 22% badanych. Najpopularniejszą jednak formą płatności w internecie pozostaje szybki przelew typu „pay-by-link” (41%) i tradycyjne przelewy w formie przedpłaty na konto (20%), natomiast wybór karty płatniczej deklaruje 15% badanych.

Respondenci kupujący online oczekują przede wszystkim, żeby płacenie za zakupy było wygodne (64% wskazań) i szybkie (62%), a bezpieczeństwo, jakkolwiek wciąż bardzo istotne, rzadziej zaprząta uwagę konsumentów (42%). Co więcej robienie zakupów w internecie, podobnie jak korzystanie z bankowości online, badani uważają za bezpieczniejsze niż korzystanie z serwisów społecznościowych czy poznawanie nowych ludzi przez internet.

Wyniki badania MasterCard pokazują, że polscy internauci oczekują wygody, szybkości i bezpieczeństwa względem płatności bezgotówkowych w sieci. Można się więc spodziewać m.in. rosnącej popularności portfeli cyfrowych, takich jak MasterPass, które maksymalnie upraszczają płatności kartą w sieci i zwiększają bezpieczeństwo transakcji.

Internauci wydają się też być szczególnie podatni na różnego rodzaju promocje i oferty specjalne. Zapytani, co mogłoby ich skłonić do częstszego płacenia kartą w sieci, wymieniają możliwość otrzymania zniżki (55%) lub zbierania punktów za transakcje (41%).

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie MasterCard przez dom badawczy Maison & Partners, w pierwszym kwartale 2016 r. Zostało ono przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie reprezentatywnej dla populacji internautów w Polsce. W badaniu wzięło udział 1056 respondentów z różnych części Polski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • beza 2016-05-02 11:24:40

    u mnie to różnie bywa, zależy co kupuję ;) za pobraniem z reguły trochę drożej dostawa wychodzi. zresztą i tak najważniejsze,żeby towar był ok. na platformie kupuję najczęściej a jeszcze mam z tego dodatkowe korzyści i zbieram sobie punkty, które mogę wymieniać np na bilety do kina. super sprawa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,61

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.