PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Poczta Polska sprzedaje coraz więcej

Autor: dlahandlu.pl 8 sierpnia 2019 15:31

Poczta Polska sprzedaje coraz więcej Fot. materiały prasowe

Widokówki, napoje chłodzące i słodycze znalazły się wśród towarów najczęściej kupowanych w placówkach Poczty Polskiej w czasie tegorocznych wakacji. W pierwszym półroczu 2019 spółka odnotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży detalicznej, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018.

W placówkach pocztowych dobre wyniki sprzedażowe uzyskują prasa oraz książki, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. W pierwszym półroczu br., w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego, spółka odnotowała wzrost dynamiki sprzedaży w takich kategoriach produktowych jak: napoje (wzrost o około 73%), art. sezonowe i regionalne (wzrost o około 58%), artykuły gospodarstwa domowego (wzrost o około 47%) oraz kosmetyki (wzrost o około 37%). Dobrze sprzedawały się też kalendarze (wzrost o 13,9%) artykuły piśmiennicze i biurowe (wzrost o 7,5 %) oraz skrzynki pocztowe (wzrost o 5,3%).

– Dzięki gęstej sieci naszych placówek, docieramy prawie do wszystkich mieszkańców naszego kraju. Posiadamy największą sieć sprzedaży we wsiach oraz w małych miastach. Prowadzona przez nas sprzedaż detaliczna potwierdza, że wypełniamy lukę na lokalnych rynkach, odpowiadając na potrzeby klientów. Stale poszerzamy naszą ofertę – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes ds. sprzedaży z Poczty Polskiej.

Strategia firmy zakłada intensywny rozwój handlu detalicznego i uczynienie z tego obszaru działalności źródła dodatkowych przychodów. W obliczu spadających przychodów z tradycyjnych usług pocztowych jest to szczególnie istotne i może poprawić rentowność stacjonarnej sieci sprzedaży spółki.

– Z roku na rok systematycznie spada liczba przesyłek listowych. Jednocześnie rośnie liczba paczek. Aby sprostać tym wyzwaniom Poczta Polska musi inwestować w nowoczesne rozwiązania, to z kolei wymaga pozyskania dodatkowych źródeł przychodów. Dlatego spadający wolumen listowy będzie uzupełniany przez inne usługi – podkreśla Grzegorz Kurdziel.

Spółka zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą w 2017 roku chce stać się w segmencie handlu liczącym się w kraju dystrybutorem towarów okołopocztowych, papierniczych, biurowych, książek i prasy. Przyjęta polityka handlowa zakłada także sprzedaż upominków, słodyczy, gier, zabawek oraz towarów sezonowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,70

  • Śr

    3,70

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7145
Ilość aktualnych ofert: 500541

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.