Podatek dzieli sieci handlowe - progresywny czy liniowy?

Autor: Puls Biznesu 5 stycznia 2016 09:19

Nowy podatek dzieli sieci handlowe działające w Polsce. Polski biznes przekonuje do progresji chroniącej rodzime sieci, a zagranica szuka sprawiedliwości w stawce liniowej - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Dzisiaj pewne jest jedno — powierzchnia handlowa raczej nie będzie już kryterium przy opodatkowaniu. Jak zapowiada resort finansów, jest kwestia rozłożenia w czasie stawek oraz ewentualnej progresji związanej z wielkością firm. Rząd wysłucha opinii handlowców na zaplanowanym pod koniec tego tygodnia specjalnym spotkaniu. W ciągu kilku dni, po spotkaniu z branżą, rząd będzie gotów pokazać swoją propozycję - pisze "PB".

Podatkowy pomysł PiS nie nabrał jeszcze ciała, ale już podzielił handlowców. Sklepy z polskim kapitałem powołały własną organizację branżową — Forum Polskiego Handlu (FPH) i mają pomysł, jak chronić rodzimy mały i średni biznes. To podatek progresywny, bez kryterium powierzchni, obejmuje też handel internetowy. Pomysł nie spodobał się największym graczom i części ekspertów.

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu".

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b prac. marketu 2016-01-06 16:14:03

    To oczywiste że podatek nie powinien zależeć od powierzchni. Można mieć dużą powierzchnię a małe obroty i co wówczas. Są małe Biedronki mniejsze od sklepów PSS a robiące kokosy.Czyli podatek obrotowy i to progresywny tak aby nie dotknął nasz mały słaby handel rodzimy często funkcjonujący w dawnych dużych molochach po komunistycznych!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,03

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.