Podatek obrotowy dla sieci od 400 zamiast od 250 mkw.?

Autor: wyborcza.biz 17 listopada 2015 12:31

Podatek obrotowy dla sieci od 400 zamiast od 250 mkw.? fot. shutterstock

Podatek miał bić w zachodnie sieci handlowe w rodzaju Lidla, Tesco, Auchan czy Biedronki. Tymczasem firma LPP szacuje, że spośród 960 sklepów w kraju próg 250 m kw. przekracza niemal 700, a z tytułu podatku obrotowego zapłaciliby ekstra 60 mln zł. Więcej konsumenci płaciliby za leki, książki, meble, samochody, sprzęt sportowy etc. - pisze wyborcza.biz

PiS, słysząc te zastrzeżenia, coraz częściej mówi o podniesieniu limitu powierzchni z 250 do 400 m kw. oraz wykluczeniu pewnych branż (np. aptek czy księgarni) z podatku.

Jednocześnie PiS zmusił sieci handlowe do podatkowej spowiedzi. Pokazują więcej danych o swoich wynikach. Lidl w 2013 roku zapłacił ponad 105 mln zł podatku CIT (10,5 mld zł obrotów- red. ), a w 2014 było to ponad 125 mln zł (11,5 mld zł obrotów - red.). Kilka dni temu Rossmann przekazał, że w tym roku zapłaci ponad 150 mln zł CIT-u, w ubiegłym - 138 mln zł. Biedronka w 2013 roku zapłaciła 302,3 mln zł CIT, a w 2014 roku ponad 275 mln zł - podaje wyborcza.biz

Tesco, Auchan czy Carrefour nadal milczą na temat wpłat do budżetu.

Czytaj więcej na wyborcza.biz

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kiszka 2015-11-18 10:24:18

    PRACZE MÓZGÓW

  • wyborca nie wyborcza 2015-11-17 18:01:23

    Wyborcza już wie, że konsumenci będą płacili więcej... Kiedy wreszcie PiS wprowadzi podatek od manipulacji?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.