Pogoda napędza sprzedaż sieciówkom

Autor: wyborcza.biz 23 września 2013 09:01

Deszczowa końcówka wakacji i deszczowy wrzesień napędza sieciom detalicznym sprzedaż płaszczy, kurtek i butów. Czołowe polskie firmy notują kilkanaście procent większe przychody niż przed rokiem - pisze serwis Wyborcza.biz.

Pogoda nas w tym roku nie rozpieszcza. Zamiast babiego lata prawie non stop pada deszcz. Dlatego Polacy szybko musieli zapomnieć o wakacyjnym plażowaniu i przestawić się na jesienne słoty. T-shirty zostały zamienione na kurtki, a sandały na ciepłe buty. Ci, którzy nie mieli swojej szafie ciepłych ubrań, ruszyli do sklepów.

Efekt? Tegoroczna skala zakupów kolekcji jesienno-zimowych jest o kilkanaście procent większa niż w ubiegłym roku.

O tym, że nie można nie doceniać wpływu pogody na sprzedaż detaliczną, świadczą też przykłady z pierwszej połowy roku, kiedy długa zima przełożyła się na wyniki wielu marek.

Przyznała to chociażby Coca-Cola, której zaciążyły wyniki w Europie, gdzie mieliśmy długą i srogą zimę oraz chłodną wiosnę. W drugim kwartale zyski firmy z Atlanty spadły do 2,68 mld dolarów wobec 2,79 mld sprzed roku.

Mroźne temperatury dały się we znaki także hiszpańskiemu Inditeksowi, właścicielowi takich marek jak Zara czy Bershka i szwedzkiemu H&M. Ta pierwsza spółka zanotowała 438 mln euro zysku - najmniej od czterech lat.

Spadek sprzedaży notowały też polskie sieci sklepów, który został jednak nadrobiony w maju, kiedy łączna sprzedaż odzieży i obuwia wzrosła prawie o 15 proc.

Na długą zimę narzekali także piwowarzy. Ich zdaniem w tym roku sezon zaczął się później ze względu na mroźny kwiecień, bardzo wysokie temperatury w lipcu i sierpniu spowodowały zaś, że Polacy zamiast piwa sięgali po wodę.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.