POHiD: TTIP to szansa dla sieci handlowych, e-commerce, producentów i konsumentów

www.portalspozywczy.pl 27 kwietnia 2015 15:03

Negocjowana obecnie umowa inwestycyjno-handlową między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską oznacza ogromne korzyści dla konsumentów, którzy otrzymują potężny wybór produktów, tak w zakresie jakości i ceny. To także szansa na dynamiczny rozwój dla producentów po obu stronach oceanu. Dla handlowców TTIP to większy wybór produktów dzięki którym mogą efektywniej dopasowywać ofertę sklepów do potrzeb klientów – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Renata Juszkiewicz, wiceprezes EuroCommerce, prezes POHID.

EuroCommece wiąże duże nadzieje z negocjowaną obecnie umową inwestycyjno-handlową między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską (TTIP). Skąd ten entuzjazm?

Widzimy w umowie między USA i UE dużą szansę dla całej europejskiej gospodarki, a także dla przedsiębiorstw reprezentowanych przez EuroCommerce. Ratyfikacja tej umowy, to przede wszystkim szansa na usunięcie wszelkiego rodzaju barier handlowych, w tym m.in. taryf celnych i zniesienie kwot eksportowych, po obu stronach Atlantyku. Co za tym idzie, poprawę dostępu do rynku i ujednolicenie przepisów regulujących wymianę handlową. To wszystko przełoży się na zmniejszenie biurokracji i ograniczenie kosztów, a tym samym poprawę konkurencyjności i możliwość zagwarantowania niższych cen i dostępu do szerszej oferty produktów konsumentom w UE i USA.

Istotną kwestią jest wspomniana spójność regulacyjna. Obecnie bacznie obserwujemy wewnątrz unijne problemy z wprowadzeniem w życie tzw. Single Market Act (Akt o jednolitym rynku – red.), który zawiera szereg środków wspierających europejską gospodarkę i służących zwiększeniu zatrudnienia. Niestety, swobodny przepływ towarów, usług, kapitału i osób wewnątrz UE nie zawsze odbywa się bez zakłóceń. Pojawiają się np. kwestie związane z protekcjonizmem i ochroną rynków narodowych przez niektóre państwa unijne. Koncepcja stworzenia wspólnego rynku w obszarze euroatlantyckim poszerza możliwości rozwoju dla obu stron umowy.

Co TTIP oznacza dla sektora handlowego w Polsce i Unii Europejskiej?

Dla branży handlowej najważniejszy jest swobodny przepływ towarów między dwoma największymi rynkami na świecie. Umowa oznacza przede wszystkim ogromne korzyści dla konsumentów, którzy otrzymują potężny wybór produktów, tak w zakresie jakości, ceny, ale i smaków. To także szansa na dynamiczny rozwój dla producentów po obu stronach oceanu, którzy zyskują możliwość łatwiejszej sprzedaży swoich produktów na dużych rozwiniętych rynkach i dostęp do szerokiej rzeszy nowych konsumentów. Dla handlowców jest to niezwykle istotne, ponieważ mając większy wybór mogą efektywniej dopasowywać ofertę sklepów do potrzeb klientów. Sieci handlowe mogą szybciej i elastyczniej reagować na zmieniające się warunki na rynku. Łatwy i szybki dostęp do produktów bez dodatkowych utrudnień administracyjnych, zapewnienie najwyższej jakości i najlepszej ceny, jest najważniejsze dla branży handlowej.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,03

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.