Polacy chcą promocji na żywność typu 2 produkty w cenie 1

Autor: MondayNews 3 sierpnia 2017 09:03

Polacy chcą promocji na żywność typu 2 produkty w cenie 1 fot. shutterstock

Raport „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017” wykazał, że 2. artykuł gratis to najwyżej ceniony rodzaj rabatu wśród konsumentów. Wskazało go aż 44% ankietowanych w kategorii Produkty Spożywcze, 31% badanych w segmencie Zdrowie/Uroda i 29% osób w sektorze Elektronika. Wyjątkiem okazała się branża Dom i Ogród. W tym przypadku 26% respondentów uznało, że najatrakcyjniejsza okazja to zniżka na duże zakupy.

W badaniu, zleconym przez Grupę AdRetail, na pytanie, które z promocji w kategorii Produkty Spożywcze są najbardziej atrakcyjne, aż 44% badanych wskazało na 2 artykuły w cenie 1. Według Katarzyny Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzającej firmy badawczej Mobile Institute, ten rodzaj okazji komunikuje łatwo policzalne korzyści. Dlatego wyjątkowo zachęca do spontanicznego kupowania 2 sztuk danego produktu. Natomiast, obniżki procentowe wymagają większych porównań z konkurencją, aby obliczyć, czy dana oferta jest faktycznie opłacalna.

– W branży spożywczej promocja 2 produkty w 1 cenie szczególnie się sprawdza, ponieważ na co dzień konsumujemy więcej żywności, niż artykułów z innych kategorii. Robienie zapasów jest dla nas korzystne, oczywiście w przypadku pożywienia, które nie psuje się szybko, np. przyprawy lub suche makarony. Warto również zwracać uwagę na datę przydatności takich towarów, aby nie były przeterminowane. Dopiero wówczas możemy mieć pewność, że optymalizujemy nasze wydatki. W ten sposób, sieci nakłaniają konsumentów do nabywania produktów, których inaczej by nie kupili – stwierdza Michał Rosiak z Grupy AdRetail.

Na podobnym poziomie znalazły się aż 3 rodzaje promocji, tzn. drugi i kolejne produkty w niższej cenie – 23%, wielopaki – 22% oraz sezonowe lub tematyczne okazje i wyprzedaże – 20%. Zdaniem Katarzyny Czuchaj-Łagód, wskazania rzędu 20-23% to dość wysokie wyniki, biorąc pod uwagę, że nie wszystkie okazje są równie często spotykane na rynku. Natomiast, konsumenci raczej szybko przyzwyczajają się do istniejących możliwości i uczą się je wykorzystywać.

– Tymczasem, zniżki w ramach karty lojalnościowej sklepu lub marki są najmniej istotne dla konsumenta. W kategorii Produktów Spożywczych wybrało je 18% badanych. Klienci wciąż są podejrzliwi wobec takiej możliwości, bo niechętnie podają swoje dane osobowe w celu założenia konta w programie lojalnościowym. W przyszłości sytuacja może ulec zmianie, dzięki social login, które ułatwią proces rejestracji. Lęk przed pozostawianiem informacji o sobie zniknie, gdy wystarczą dane już udostępnione w social mediach – przewiduje Michał Rosiak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,72

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.