Polacy chętnie próbują nowych smaków lodów, ale w domu

Autor: dlahandlu.pl 23 sierpnia 2018 10:29

Polacy w lodowych smakach są tradycjonalistami, jednak istnieje ciekawa zależność jeżeli chodzi o wybór tych smaków. Okazuje się, że tradycji, czyli smaków znanych i lubianych, trzymamy się kupując lody w kulkach, „na mieście”, czy podczas wakacji, natomiast eksperymenty, czyli niestandardowe i nieco inne smaki zabieramy ze sklepu do domu – informuje marka Bracia Koral.

Firma ujawniła jakie lody w poszczególnych kategoriach są hitem sprzedażowym – zestawienie zawiera smaki lodów impulsowych, czyli w kulkach, jedzonych np. podczas wakacji, czy w ciepły dzień „na mieście”, a także smaki lodów w opakowaniach familijnych, które najczęściej spożywamy w domowym zaciszu.

Tak jak pokazały już badania marki Bracia Koral Polacy są tradycjonalistami – nasze ulubione smaki to lody śmietankowe, czekoladowe oraz owocowe (polska truskawka). Taki wybór ma swoje uzasadnienie - psycholodzy tłumaczą, że smak śmietankowy to najczęściej pierwszy smak jaki poznajemy, dlatego potem chętnie do niego wracamy, to również smak, który kojarzy się z naturalnością, nie zawiera ulepszaczy, jest świeży. Duże znaczenie ma również kolor. Biel przywodzi na myśl ważne dla Polaków konotacje, czyli czystość, jasność, sterylność, ale i bezpieczeństwo, sielskość i naturę. Wyniki sprzedaży marki Bracia Koral potwierdzają te tezę, ale to tylko pół prawdy. Okazuje się bowiem, że te smaki wybieramy kupując lody impulsowe, czyli te w kulkach i waflu, kupowane „na mieście”. Stojąc przed ladą w lodziarni mamy tylko krótką chwilę na decyzję i często sięgamy po te smaki, które już znamy i które dobrze nam się kojarzą.

- Badania konsumenckie i te wynikające ze sprzedaży rzeczywiście pokazują, że Polacy trzymają się sprawdzonych smaków, czyli tej złotej trójki: śmietanka, czekolada, i truskawka. Kiedy zapytaliśmy Polaków jakie lody by wybrali większość zdecydowanie odpowiedziała, że takie jak w dzieciństwie. Wydaje mi się, że właśnie to skojarzenie dzieciństwa i lodów sprawia, że szczególnie starsze pokolenia wybierają lody śmietankowe. Z kolei badania sprzedanych już smaków lodów odkryły ciekawą prawdę – o ile podczas spaceru jemy bezpieczne smaki, to w domu lubimy spróbować czegoś nowego, czyli wybieramy niestandardowe smaki lodów familijnych, na które nie mamy odwagi zdecydować się na mieście – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

Co ciekawe jeżeli porównamy to ze sprzedażą lodów familijnych w mniejszych 450 ml opakowaniach, czyli jako zestaw dla dwojga, okaże się, że w domowym zaciszu Polacy uwielbiają eksperymenty, a wyniki są zupełnie inne niż w przypadku lodów w kulkach. Najpopularniejszym smakiem w tej kategorii są bowiem lody miętowe z czekoladą, słony karmel, czy tradycyjne smaki ale z dodatkiem wiśni – śmietanka i czekolada z wiśnią.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6083

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.