Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polacy coraz chętniej robią zakupy w chińskich e-sklepach

Autor: dlahandlu.pl 25 sierpnia 2016 11:14

Prawie 77 proc. polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Krajami, w których najczęściej kupują są: Chiny (36 proc.), Wielka Brytania (31 proc.), Stany Zjednoczone (24 proc.) i Niemcy (23 proc.) - wynika z badania GfK przeprowadzonego na zlecenie marki PayPal.

Najczęstszym powodem zakupów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech jest dostęp do produktów niedostępnych w naszym kraju (odpowiednio 27%, 21% i 21% respondentów). Drugim powodem jest lepsza jakość produktów, korzystny kurs walutowy oraz większa różnorodność poszukiwanych produktów i usług. Tylko w wypadku Chin decyzja zakupowa opiera się głównie na korzystnych cenach i jest to najważniejsza motywacja dla 71% polskich e-konsumentów kupujących na tym rynku.

Polacy kupują przede wszystkim ubrania (38%), elektronikę (20%), biżuterię i zegarki (17%). Kategorie takie jak bilety bądź produkty spożywcze również cieszą się rosnącą popularnością. Produkty te zostały kupione przez odpowiednio 37% i 18% konsumentów kupujących online w Polsce w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Spośród wszystkich przebadanych konsumentów w Polsce 66% nie obawia się dokonywania zakupów w sklepach zagranicznych. Spośród tych kupujących 21% nie przejmuje się odległą lokalizacją firmy, o ile jest to zaufany i rozpoznawalny sprzedawca. Dla 12% badanych w takiej sytuacji najważniejsza jest cena – jeżeli pełen koszt zakupu jest korzystny, nie rozpatrują ponownie zakupów, nawet jeśli w grę wchodzi sprzedawca zagraniczny.

Do zakupów w zagranicznych skelpach najbardziej zachęca darmowa przesyłka, która została wskazana przez 83% badanych. Częstotliwość transgranicznych zakupów mogłaby również zostać zwiększona przez dostępność kuponów, promocji czy zniżek (44%) oraz możliwość skorzystania ze strony sklepu w polskiej wersji językowej (43%).

Polscy e-konsumenci, zapytani o najważniejszy czynnik wpływający na wybór transgranicznej płatności online, wskazują wygodę procesu płatniczego (44%). Wśród kolejnych wyróżników znajdują się: bezpieczeństwo (38%), szybkość procesu (34%) i popularność wśród innych sprzedawców (26%).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.