Polacy kupują w Biedronce, Rossmannie, Pepco, CCC, Castoramie i Decathlonie

Autor: dlahandlu.pl 12 czerwca 2019 12:36

Polacy kupują w Biedronce, Rossmannie, Pepco, CCC, Castoramie i Decathlonie fot. materiały prasowe

Z danych agencji Inquiry, która startuje z YouGov BrandIndex wynika, że do sieci sklepów cieszących się największą popularnością wśród Polaków należą: Biedronka, Lidl, Rossmann, Decathlon, Castorama, Pepco, IKEA oraz CCC. BrandIndex odzwierciedla nastroje konsumenckie w reakcji na kampanie reklamowe i inne doniesienia w mediach oraz wydarzenia sezonowe. Pokazuje, jak przekładają się one na zakupy, poziom satysfakcji i ogólną opinię o markach.

Według danych BrandIndex, 75% dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. W Lidlu kupuje 59% rodaków i jest to najchętniej polecany sklepem spożywczym (wskaźnik rekomendacji wynosi 49% ogółem, a wśród klientów sieci – 70%). Na trzecim miejscu znalazła się Żabka. Przy czym w zależności od tego czy jest to sklep po rebrandingu czy przed wywołuje skrajne emocje klientów. Nowa Żabka wygrywa w grupie osób 18-29 lat, która robi tam zakupy najczęściej.

Na rynku drogerii bezkonkurencyjny pod względem popularności jest Rossmann. W tej sieci kupuje 57% respondentów, a wskaźnik rekomendacji wynosi 54% ogółem i 73% wśród klientów. Sieć Hebe w ciągu ostatnich 2 miesięcy poprawiła wizerunek, a wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest równie wysoki, co dla Rossmanna.

Z kolei wśród sklepów sportowych prym wiodą Decathlon (w tej sieci kupuje 16% dorosłych Polaków) i 4F (11%). Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu w kategorii DIY jest Castorama (25%), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – IKEA (37%). Na rynku mody najsilniejsze są Pepco (zakupy robi tu 30% respondentów), H&M (22%) i Reserved (15%). Co może być zaskoczeniem poza podium znalazła się Zara.

Do ulubionych marek obuwniczych Polaków należą CCC (28% badanych kupuje w tej sieci)

i Deichmann (15%). Jednak w ocenie respondentów obydwie ustępują innym markom pod względem jakości – wyższe wyniki mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25%). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (wskaźnik jakości na poziomie 47%), Nike (40%) oraz Puma (36%).

Na rynku DiY liderem jest Castorama. Drugie miejsce zajmuje Leroy Merlin, trzecim najchętniej wybieranym sklepem jest Obi, czwartym PSB Mrówka, a piątym Bricomarche.



YouGov BrandIndex to syndykatowe badanie kondycji marek dostępne na całym świecie. Jest realizowane od 10 lat, według tej samej metodologii dla wszystkich krajów, na panelu badawczym liczącym ponad 6 mln respondentów z 43 państw (w tym USA, kraje Europy Zachodniej, Rosji, Azji i Bliskiego Wschodu). W 2019 roku – dzięki współpracy nawiązanej przez YouGov z Inquiry – do tego grona dołączyła również Polska.

Obecnie YouGov BrandIndex obejmuje w Polsce 60 marek podzielonych na 6 sektorów – sieci spożywcze, DIY, moda, obuwie, sport, drogerie. Już wkrótce zostanie rozszerzony o branżę gastronomiczną oraz marki sklepów z elektroniką i artykułami dla dzieci. YouGov BrandIndex monitoruje marki pod kątem 15 wskaźników z zakresu komunikacji, wizerunku i relacji. Wywiady są realizowane codziennie na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków. Na bieżąco pokazuje, o jakich markach rozmawiają Polacy, a także jak szybko zmieniają się ich nastroje i preferencje zakupowe.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Max 2019-06-13 16:29:46

    do Klik- dobrze, że będą płacić podatek handlowy? Co za bzdura, a polskie sieci jak np. Polomarket czy Mediaexpert to podatku niby nie zapłacą? Z pewnością pomoże im to przetrwać na rynku...

  • wera 2019-06-13 12:29:35

    Ja wolę zdecydowanie polskie sklepy jak Reserved House czy Sinsay.

  • Klik 2019-06-13 08:33:25

    Ciekawe kto płaci za takie badania? Wracajmy do polskich sklepów , bo stanowią już tylko niecałe 30 procent handlu spożywczego. Jeszcze jest szansa aby uratować polski handel, bo wszystkie wymienione sklepy tylko drenują rynek. Dobrze , że od 1 stycznia 2020 roku zaczną płacić podatek handlowy, bo do tej pory niektóre sieci skutecznie omijały ten obowiązek.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    7,42

  • Min

    4,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7627
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.