Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polacy kupują żywność luksusową raz na miesiąc bądź rzadziej

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2015 13:05

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez grupę IQS na zlecenie Lidl Polska, większość Polaków kupuje luksusową żywność raz na miesiąc lub rzadziej. Konsumentów odstrasza cena produktów (77%), ograniczona dostępność (21%) oraz niewiedza na temat ich przygotowania (17%).

Wśród produktów uznawanych przez polskich konsumentów za luksusowe znalazły się m.in.: kawior (85%), homary (85%), trufle (72%) i krewetki (53%) oraz kiełbasa z dziczyzny (58%). Zaliczamy do nich także żywność ekologiczną (41%) – szczególnie często jest to opinia kobiet (47% vs. 35% mężczyzn) i mieszkańców największych miast (50%). Co ciekawe, Polacy częściej za luksusowe uznają produkty wyprodukowane w kraju (16%), a nie zagraniczne (12%). Opinia ta przeważa wśród osób kupujących bardzo często artykuły spożywcze premium.

Dostrzegając potencjał segmentu premium sieć Lidl, która po raz kolejny wprowadza przed świętami ofertę Deluxe, w której znajdą się m.in. perliczka świeża, daktyle suszone Medjool, wędzony filet z piersi kaczki, czy szynka parmeńska.

48% badanych kupuje produkty luksusowe na święta – Boże Narodzenie i Wielkanoc. Na specjalne okazje najchętniej serwujemy pieczone mięso/pieczeń (26%), schabowy, gołąbki i bitki (20%). Coraz chętniej sięgamy jednak po produkty takie jak homar (11%) lub krewetki (8%).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.