Polacy na 1. miejscu w Europie pod względem częstotliwości zakupów

Autor: dlahandlu.pl 29 lutego 2016 14:41

Jak wynika z danych firmy Nielsen Polacy są narodem, który robi zakupy najczęściej. Jako miejsca zakupów wybieramy najczęściej małe sklepy spożywcze, dyskonty, sklepy convenicence, supermarkety. Najrzadziej bywamy w hipermarketach - wynika z prezentacji firmy Nielsen "Omnichannel - przyszłość handlu".

W małych sklepach osiedlowych Polacy bywają blisko 13 razy w miesiącu, w dyskontach 12 razy w miesiącu, w sklepach convenience - 9 razy w miesiącu, w supermarketach 7 razy w miesiącu, a w hipermarketach - średnio 5,4 razy w miesiącu. Na przestrzeni ostatnich 5 lat (2010-2015) znacząco wzrosła w Polsce częstotliwość wizyt w dyskontach z 7 do 12 razy w miesiącu, ale jednocześnie na tym samym poziomie utrzymała się liczba wizyt w małych sklepach osiedlowych - 13 razy w miesiącu. I jest to najwyższy wynik w Europie. Na drugim biegunie jest Izrael, gdzie klienci średnio 6,8 razy miesięcznie robią zakupy w małych sklepach, 6,6 razy w supermarketach i 4,6 razy na miesiąc w hipermarketach. Jednocześnie częstotliwość zakupów Polaków w dyskontach także jest najwyższa w Europie. W Danii klienci odwiedzają dyskonty 10,1 razy na miesiąc, w Norwegii - 8,6 razy na miesiąc, a w Niemczech -7,7 razy na miesiąc.

Na drugim miejscu po Polakach znaleźli się klienci z Bułgarii, którzy podobnie jak Polacy ponad 13 razy w miesiącu bywają w małych sklepach spożywczych. Do dyskontów chodzą znacznie rzadziej 4,6 razy w miesiącu. Niską pozycję zajmują w Bułgarii sklepy convenience - klienci bywają tam tylko 2,5 razy w miesiącu. Dodatkowo Bułgarzy 5,8 razy miesiącu bywają w hipermarketach, oraz 12,7 razy w supermarketach. Zajmująca trzecie miejsce pod względem częstotliwości zakupów Hiszpania charakteryzuje się: 10,4 miesięcznych wizyt klientów w supermarketach, 7 wizytami miesięcznie w sklepach convenience, 5,6 razy w małych sklepach spożywczych, 5 razy miesięcznie w hipermarketach  oraz 4,9 razy w dyskontach. 

"Prezentacja Omnichannel - przyszłość handlu" Nielsena prezentowana była podczas śniadania biznesowego In-Store Media.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.