PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Polacy na zakupach odzieżowych: Generacja Z kupuje najczęściej, ale polska marka nie ma dla nich znaczenia

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2019 12:15

Polacy na zakupach odzieżowych: Generacja Z kupuje najczęściej, ale polska marka nie ma dla nich znaczenia fot. shutterstock

79 proc. Polaków kupuje sobie nową rzecz przynajmniej raz na kwartał, z czego 37 proc. kupuje nowy element garderoby raz w miesiącu. Co 4 badany Polak deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za ekologiczne ubrania. Dla połowy badanych Polaków fakt, że odzież została wyprodukowana w Polsce ma znaczenie - to najważniejsze wnioski z raportu KPMG "Rynek mody w Polsce".

Najmłodsi konsumenci - generacja Z - kupują nowe rzeczy z największą częstotliwością. Dodatkowo kupują częściej niż pozostali nie tylko ubrania, ale i akcesoria i dodatki. Przedstawiciele generacji Z chętnie dokonują zakupu ubrań w sklepach internetowych, ale także w sklepach z używana odzieżą.

Przedstawiciele tej generacji częściej, niż pozostali Polacy kolekcjonują ubrania i szukają limitowanych serii. Zdecydowanie ważniejsze są dla nich design ubrań oraz marka. Są także bardziej przywiązani do marki i częściej ulegają wpływom znajomych i social mediów.

Dla generacji X zdecydowanie najważniejszym elementem podczas podejmowania decyzji zakupowych są praktyczne aspekty ubrań - odpowiedni fason, jakość wykonania i skład materiałów..

79 proc. Polaków kupuje sobie nową rzecz przynajmniej raz na kwartał, z czego 37 proc. kupuje nowy element garderoby raz w miesiącu.

Okazje cenowe i produktowe są najważniejszym czynnikiem decyzyjnym dla 59 proc. Polaków. Młodsi konsumenci częściej deklarują potrzebę lub chęć posiadania nowych rzeczy.

Większość Polaków nie waha się dokonywać zakupów przez internet.

Większość osób bez względu na wiek deklaruje, że kupując element garderoby nie ulega emocjom. Co drugi Polak deklaruje, że korzysta z porównywarek cenowych.

Co 4 badany Polak deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za ekologiczne ubrania. Więcej oznacza do 20 proc. dopłaty w stosunku do ceny "nieekologicznej". Dla połowy badanych Polaków fakt, że odzież została wyprodukowana w Polsce ma znaczenie. Statystycznie najmniejsze znaczenie ma to dla najmłodszej generacji konsumentów. Za polski produkt blisko polowa konsumentów jest w stanie zapłacić więcej o ponad 10 proc. niż za produkt podobny, który nie został wyprodukowany w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,20

  • Śr

    1,01

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.