Polacy od lat są powściągliwi w wydatkach z okazji Walentynek

Autor: pr/dlahandlu.pl 10 lutego 2016 14:59

W lutym w sklepach zaczyna się walentynkowa gorączka, która bardziej dopada handlowców, niż zakochanych. Polacy od lat są powściągliwi w wydatkach z okazji Dnia Św. Walentego. Ponad połowa Polaków obchodzących to święto deklaruje, że na prezent dla bliskich przeznaczy kwotę do 50 zł. Co trzeci wyda do 100 zł, a tylko nieliczni (13% deklaracji) planują przeznaczyć więcej niż 100 zł. Porównując jednak wydatki do lat ubiegłych, widać trend wzrostowy.

14 lutego zakochani pod każdą szerokością geograficzną składają sobie życzenia i wręczają upominki. Jak wynika z ankiety PAYBACK Opinion Poll (POP), ponad połowa Polaków (57 proc.) obchodzi święto zakochanych. 86 proc. planuje ofiarować najbliższym drobiazg. Sześciu na dziesięciu ankietowanych podaruje prezent wyłącznie drugiej połówce, a co piąty wręczy upominek nie tylko partnerowi, ale także przyjacielowi lub komuś z rodziny.

Spośród osób, które w tym roku będą obchodzić Walentynki, to panowie (62%) częściej niż panie (52%) deklarują chęć świętowania w wyjątkowy sposób. Połowa ankietowanych wskazała jednak, że spędzi to święto w domu. Tylko co trzeci planuje wypad „do miasta”. Panowie najchętniej wybraliby kino (17%), panie – restaurację (14%). 

Na zyski z okazji Dnia Zakochanych mogą liczyć przede wszystkim centra handlowe, gdzie po upominek uda się ponad połowa badanych. Klientów nie zabraknie też w kwiaciarniach (31%) oraz sklepach internetowych (29%). Panowie po prezent wybiorą się do kwiaciarni (47%), a 1/3 mężczyzn zrobi zakupy online (32%). Kobiety najczęściej będą klientami centrów handlowych (68%) oraz małych wyspecjalizowanych sklepów (27%).

Jak się przedstawia lista prezentów? Na prowadzeniu niezmiennie od lat znajdują się kwiaty, słodycze i biżuteria dla pań oraz perfumy, słodycze i płyty dla panów. Kobiety jako najlepszy prezent dla siebie wskazały kolejno: kwiaty, biżuterię, bilety (na koncert, do teatru itp.) oraz perfumy. Panowie natomiast chcieliby dostać książkę, perfumy albo płytę. Słodycze w prezencie walentynkowym to marzenie zaledwie co dziesiątej ankietowanej pani. Tymczasem prawie połowa twierdzi, że właśnie słodycze dostaje najczęściej. 

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 1-7 lutego 2016 metodą ankiety online, na grupie 481 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,82

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.