Polacy otwarci na marketingowe strategie sprzedażowe przeniesione z innych krajów

Autor: dlahandlu.pl 28 listopada 2017 10:42

Polacy otwarci na marketingowe strategie sprzedażowe przeniesione z innych krajów fot. materiały prasowe

Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek z roku na rok coraz bardziej wpisują się w sprzedażowy krajobraz polskiego handlu, a kalendarz adwentowy staje się przedświątecznym hitem.

Według przeprowadzonego w listopadzie br. badania przez GfK, 2/3 badanych konsumentów powiedziało, że nie wie co to jest Czarny Piątek. Ankietowani deklarowali jednak, że gdyby zamierzali skorzystać z tej oferty, kupowaliby przede wszystkim odzież, buty i bieliznę (46 proc.), sprzęt RTV i elektronikę użytkową (37 proc.), a na trzecim miejscu artykuły do wyposażenia mieszkania i sprzęt AGD (31 proc.). Mimo niskiej świadomości Polaków na temat przeniesionych jak kalka promocji z USA, przypadający na ostatni piątek listopada Czarny Piątek i poprzedzający go tydzień przynoszą producentom większe zyski niż każdy inny tydzień w roku. Najlepiej sprzedającą się grupą produktów jest sprzęt RTV, w tym telewizory, których kupujemy w tym czasie aż 60 proc. więcej.

Polski Czarny Piątek i następujący zaraz po nim Cyber Poniedziałek (analogiczne wyprzedaże trwają w sieci), od amerykańskich różnią się m.in. tym, że różnica pomiędzy okazyjną a normalną ceną produktu nie jest zbyt duża. W USA sięga do 70% i Amerykanie cały rok czekają na ten dzień wielkich okazji zakupowych. Do Polski obie promocje zostały przeniesione kilka lat temu i dopiero raczkują. Z roku na rok zainteresowanie jest jednak coraz większe, chociaż nie tak duże jak mogliby oczekiwać producenci i handlowcy. Zdaniem socjologa nowe formy zachęcania do zakupów trafiają w Polsce na podatny grunt.

– Jesteśmy krajem o niskich wynagrodzeniach, dla wielu Polaków zakupy są trudną decyzją, potrzebujemy impulsu i uzasadnienia i tym czymś są promocje, dlatego również te nowe formy przeniesione z innych krajów wpisują się w nasz rodzimy rynek – mówi Jarema Piekutowski, socjolog. – Z drugiej strony robienie zakupów działa trochę jak narkotyk, otępiająco na różne bóle, na czarną dziurę, w której wielu z nas siedzi na co dzień, uśmierza pewne lęki i troskę o jutro.

Z danych GUS-u wynika, że ponad połowa Polaków zarabia mniej niż 2480 zł. na rękę, a około 1/3 zarabia poniżej 2 tys. zł. Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek, tak jak świąteczne promocje i każda inna wyprzedaż mogą być tym czynnikiem wyzwalającym chęć kupowania, aby oderwać się na chwilę od realiów codzienności.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.