Polacy przy lodówkach – jak kupujemy nabiał i mrożonki?

Autor: dlahandlu.pl 4 września 2018 10:55

Polacy przy lodówkach – jak kupujemy nabiał i mrożonki? Fot. Shutterstock.com

Polscy konsumenci w wyborze nabiału i produktów mrożonych są szczególnie wyczuleni na nowe smaki oraz informacje o ich walorach odżywczych. Entuzjazmem cieszą się produkty z upraw ekologicznych. To połączenie informacji na etykiecie może zwrócić uwagę polskich konsumentów oraz utrwalić ich nawyk zakupowy dla konkretnego produktu - wynika z badania ASM Group.

Wartość rynku artykułów mleczarskich rośnie z każdym rokiem, a 2018 r., według szacunków Biura Analiz i Strategii Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, może być rekordowy. Eksport mleka surowego w stosunku rocznym może wzrosnąć nawet do 4,1 mln ton, czyli o 2,14 mld euro, zaś wartość importu to blisko 1 mld euro. Przeprowadzone na zlecenie ASM Group badanie* miało za zadanie ocenić potrzeby i kryteria zakupowe Polaków w wyborze nabiału oraz produktów mrożonych. 

Osoby robiące zakupy preferują te artykuły, które wydają się im zdrowe. Kluczowy jest tu nacisk na słowo „wydają się”, gdyż oznacza to produkty, które w świadomości zbiorowej lub indywidualnej funkcjonują jako lepsze i bardziej naturalne, choć w rzeczywistości nie muszą takie być – komentuje producent badania, dyrektor generalny Rubikom Strategic Thinking, Marcin Gieracz. Wyniki badania przedstawiły też, że synonimem „zdrowego” jest „naturalne”, a te dwa pojęcia stosowane są zamiennie.
Konsumenci szukają jednocześnie rozsądnych rozwiązań, które nie nadwyrężą ich portfela.
Szukając zdrowych produktów zwraca się uwagę na ich cenę. Wiele osób wybiera te certyfikowane. Istotnym czynnikiem kształtującym decyzje zakupowe jest dieta, gdyż na sklepowych półkach szukają tych, zgodnych z ich aktualnym jadłospisem – mówi Urszula Stałowska-Homa, dyrektor zarządzająca w spółce Gruppo Trade Service Polska, należącej do ASM Group S.A.
Jednym z powodów zmiany nawyków zakupowych są informacje o nowościach, szczególnie gdy dotyczą jakiejś zmiany smaku. Jednak informacja na etykiecie produktu musi zgadzać się z tym, co faktycznie on reprezentuje.
Nikt nie lubi być oszukiwany i ta zasada odnosi się również do kupujących. Ich zaufanie łatwo jest nadszarpnąć, jeśli ogólna informacja o walorach produktowych przedstawia je jako zdrowe, zaś skład mówi coś innego, bo jest w nim np. dużo cukru czy znajdują się w nim składniki słabej jakości. Osoby badane mówiły m.in. że sprawdzając etykietę wykluczają „dziwne” dodatki. Informacyjnie niespójny komunikat sprawi, że kupujący z dużym prawdopodobieństwem już więcej nie sięgnie po niego – mówi Urszula Stałowska-Homa.
Wśród osób kupujących nabiał i produkty mrożone, zauważono rosnącą liczbę osób pasjonujących
się gotowaniem, bazujących często na sprawdzonych przepisach kucharskich. Jeśli zostanie w nim wskazany konkretny produkt przez osobę będącą autorytetem kulinarnym, wtedy kupujący jest w stanie sięgnąć po to, co sugeruje autor.
Obserwacja rosnącego zainteresowania samodzielnym przygotowywaniem posiłków jest bardzo ciekawa. Myślę, że jest to kolejna informacja do wykorzystania dla podmiotów, zajmujących się wsparciem sprzedaży w kontekście promocji asortymentu – podsumowuje Urszula Stałowska-Homa.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.