Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polacy są przekonani, że marki własne mają taką samą jakość, co brandowe produkty

www.portalspozywczy.pl 8 sierpnia 2014 14:20

Polacy są przekonani, że marki własne mają dokładnie taką samą, lub przynajmniej niemal identyczną jakość, co podobne, obrandowane produkty, które kosztują więcej. Oczywiście nie ma to pokrycia w faktach - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Alicja Kalińska, dietetyk, ekspert w zakresie doradztwa żywieniowego w firmie SetPoint.

Zdaniem Kalińskiej, wśród polskich konsumentów panuje takie przekonanie, ponieważ nie czytają oni etykiet, a gdy już to czynią, to nie robią tego w celach porównawczych. Ekspertka tłumaczy, że Polacy nie zadają sobie tyle trudu, żeby sprawdzić podobne produkty w różnych miejscach, porównać ich skład i podjąć decyzję, co bardziej opłaca się kupić. Dlatego udziały marek własnych w obrotach sieci handlowych gwałtownie rosną z roku na rok i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał się odmienić.
- Oczywiście, istnieje duża grupa producentów trzymających w produktach marek własnych dobrą jakość. Wszystko zależy od powodzenia negocjacji sieci z producentem, w końcu to sieci handlowe dyktują cenę, w jakiej chcą kupić produkty od producenta i po jakiej chcą je później wystawić na półce. Jeżeli producent się nie postawi, to rzeczywiście, będzie musiał stworzyć żywność, w której nie wiadomo co będzie w środku i która będzie przerażająco tania. Tymczasem on się godzi na byle jakie warunki, bo jest przekonany, że jeśli samemu nie będzie współpracował z siecią, to ona znajdzie sobie innego partnera do biznesu - komentuje Kalińska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • sqr 2014-08-08 17:32:39

    To chyba jakaś prywatna opinia nie poprzedzona żadnymi badaniami, bo ktoś kto wyraża taka opinie chyba nie wie w jaki sposób tworzy się obecnie marki własne - zwłaszcza te które sieci sygnuja swoją nazwą, gdzie jakość potrafi być nawet wyższa niż brand.

    Nie mówimy oczywiście o bibrandach sieciowych w których nie ma nawet nazwy sieci żeby nie psuć postrzegania sklepu, ale dokładnie to samo dzieje się w przypadku a i b brandow.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.