PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Polacy wolą odwiedzać duże i sieciowe stacje paliw

Autor: MondayNews 10 grudnia 2019 08:31

Firma technologiczna Proxi.cloud zbadała lojalność niespełna 200 tys. konsumentów, którzy w sumie odbyli ponad 340 tys. wizyt na różnych stacjach paliw. I wychodzi na to, że sieciowe placówki są prawie 2 razy częściej odwiedzane niż niezrzeszone punkty sprzedaży. W tych pierwszych bywa też znacznie więcej osób. Na przestrzeni dwóch badanych tygodni większość klientów była tylko jeden raz na stacji, bez względu na jej rodzaj. Natomiast ci, którzy pojawiali się tam częściej, zwykle wybierali tzw. sieciówki. Największe oblężenie zawsze występowało ok. godziny 16.00. Dane dotyczą blisko 1800 placówek.

Z badania wyraźnie wynika, że liczba wizyt na stacjach sieciowych jest aż o 185% większa niż na niezrzeszonych. Zdaniem Adama Grochowskiego, analityka w Proxi.cloud, świadczy to o tym, że klienci mocno sugerują się logotypem, gdy mają zatankować swoje samochody. I wygląda na to, że mają większe zaufanie do dużych koncernów. Wiedzą, że posiadają one własną infrastrukturę oraz bezpośrednie dostawy surowca z pewnych źródeł.

– Stacje sieciowe są częściej odwiedzane od niezależnych, gdyż te pierwsze posiadają zwykle dogodniejsze lokalizacje. Są też lepiej i bardziej kompleksowo wyposażone. Mają bogatsze oferty sklepowe i usługowe. Często są też miejscami spotkań biznesowych i towarzyskich. Pozwalają zjeść ciepły posiłek i zrobić szybkie zakupy. Tankowanie pojazdów coraz częściej staje się dodatkiem – mówi Krzysztof Romaniuk, Dyrektor ds. Analiz Rynku Paliw w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN).

Jak wynika z obserwacji Urszuli Cieślak, Dyrektor Marketingu w BM Reflex, zarówno oferta pozapaliwowa stacji sieciowej, jak i rozpoznawalność marki przemawiają na korzyść tego typu podmiotu. Zmiany, jakie zachodziły w ostatnim czasie na rynku, znacząco wpłynęły na preferencje konsumentów. W dobie niedziel bez handlu zwiększenie sprzedaży spożywczej sprzyja wzrostowi liczby klientów w placówkach należących do dużych koncernów.

– Liczba klientów stacji sieciowych jest o 148% większa niż niezależnych. Moim zdaniem, w przyszłości coraz więcej osób będzie tankowało samochody w znanych punktach. Będzie się to wiązało zarówno z marketingiem koncernów paliwowych, jak i z ich ekspansją. Istnieje też duża możliwość wyparcia samodzielnych stacji niezrzeszonych przez ich sieciowe odpowiedniki, oferujące większą liczbę i wyższą jakość usług – ostrzega ekspert z Proxi.cloud.

Co więcej, Krzysztof Romaniuk uważa, że obserwowany trend będzie się utrzymywał, a nawet ulegnie intensyfikacji, gdyż geografia rozmieszczenia stacji będzie się zmieniać. Tego typu placówki będą coraz bardziej centrami usługowymi niż tylko punktami tankowania pojazdów. Dodatkowo zwiększać się będzie liczba stacji sieciowych kosztem tych niezależnych.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,62

  • Śr

    4,56

  • Min

    3,12

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7189
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.