Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polacy wybierają produkty pod wpływem reklam a nie ich zawartości

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2013 11:35

Ponad jedna piąta Polaków nie czyta etykiet na produktach, a połowa z nich w ogóle nie rozumie co jest na nich napisane. Wybór produktów dokonywany jest często pod wpływem reklam, które nie zawsze odkrywają przed klientem wszystkie karty.

Źle odpisany produkt angażuje więcej czasu konsumenta na dotarcie do jego składu czy sposobu przyrządzenia. Pierwszą kwestią jest nazwa produktu. Istotne żeby była to nazwa rodzajowa, czyli np. makaron czy musztarda. Ponadto, na etykiecie powinna znajdować się data ważności oraz ilość danego produktu - mierzona w gramach, kilogramach, litrach czy sztukach. Czasem możemy zostać zmyleni np. wielkością opakowania produktu, który ma mniejszą masę niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Na etykiecie powinien się znajdować skład produktu, wartość odżywcza oraz informacje o producencie. Dodatkowo, bardzo przydatną informacją jest sposób przyrządzania danego produktu oraz to, czy wymaga przetworzenia przez zjedzeniem.

 

Nie warto ufać przyciągającym hasłom na opakowaniu typu „nie zawiera konserwantów i sztucznych barwników". Lepiej sprawdzić te informacje, czytając skład produktu. To, że produkt zawiera przykładowo mniej tłuszczu, często wiąże się z tym, że został wzbogacony o dodatkową porcję cukru lub sztucznych ulepszaczy. W takim wypadku, lepiej zjeść trochę bardziej kaloryczny jogurt niż dostarczać organizmowi tzw. chemii. Podobnie jest na przykład z przeróżnymi makaronami. - Zanim dokonamy zakupu, powinniśmy sprawdzić czy w składzie makaronu, który uważamy za naturalny, nie znajduje się przypadkiem proszek jajeczny, który jest sztucznym i tańszym odpowiednikiem jaj. Makaron w takim wypadku nie powinien być firmowany hasłem: ,,zrobiony ze świeżych jaj. Mając taką wiedzę, szybko zweryfikujemy jego jakość- mówi Beata Szostak, ekspert z firmy Międzybrodzkie Makarony. Ponadto, powinniśmy dokładnie przeczytać, ile i jakie wartości odżywcze znajdują się w produkcie. To także pozwoli ocenić nam jakość produktu wyrażoną w ilości składnikach odżywczych: białka, węglowodanów, błonnika czy tłuszczu.

Jeśli data przydatności znajduje się na wieczku lub z przodu opakowania to bez problemu ją zauważymy. Natomiast gdy trzeba jej poszukać na opakowaniu, to niejednokrotnie rezygnujemy z tego i bierzemy produkt w ciemno. Dopiero przychodząc do domu zauważamy, że nasz serek czy masło ma zbyt krótką ważność przydatności. Takie sytuacje zdarzają się szczególnie przed świętami, kiedy robimy większe zakupy i aby skrócić czas spędzany w sklepie, nie przyglądamy się dacie ważności. Supermarkety z kolei wykorzystują nasz pośpiech i wystawiają produkty, które mają krótki okres przydatności. Kupując produkty na zapas, wybierajmy te, które mają miesięczny lub dłuższy okres przydatności. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.