Polacy zaczynają więcej wydawać w branży horeca niż w sklepach spożywczych

Autor: pr 19 sierpnia 2014 12:17

Jak donosi GUS, Polacy pierwszy raz od kilkunastu lat zostawili więcej pieniędzy w branży Horeca niż w sklepach spożywczych.

W 2013 roku po raz pierwszy od dekady dochody właścicieli sklepów spadły. Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, Polacy wydali na indywidualne potrzeby żywnościowe 165,8 mld zł, czyli 300 mln mniej niż w roku 2012. W zestawieniu ujęto sklepy, hurtownie, stacje benzynowe, targi i bazary, a także producentów żywności.

Jednak co ciekawe, w restauracjach i sklepach wzrosła sprzedaż gotowych posiłków kupowanych jako lunch do pracy. Sprzedaż w placówkach gastronomicznych w roku 2013 osiągnęła rekordowy poziom 25,1 mld zł. Dla porównania, w całym roku 2012, kiedy to odbywały się Mistrzostwa Europy, wartość sprzedaży w gastronomii wyniosła 24,3 mld zł. O Ponad 42% w ciągu ostatniej dekady wzrosła też liczba restauracji - z 9716 do 16 936 lokali. Spadła za to ilość barów i punktów gastronomicznych: jednych i drugich jest mniej o 38% w stosunku do 2005. Michał Rokosz, Dyrektor Zarządzający portalu i aplikacji do zamawiania jedzenia foodpanda wyjaśnia - Wymagania Polaków wzrosły i oczekujemy od właścicieli lokali gastronomicznych podobnego standardu obsługi jak na zachodzie. Ponadto, zmianie uległy również nasze upodobania kulinarne: coraz częściej jadamy posiłki, które jeszcze 10 lat temu były uważane za egzotyczne. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7646

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.