Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polacy zadowoleni z jakości obsługi w sklepach wielkopowierzchniowych

Autor: www.dlahandlu.pl 17 marca 2016 11:24

Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy mają zastrzeżenia do jakości obsługi niemal we wszystkich branżach. Zdecydowanie najlepiej oceniana jest jakość obsługi na stacjach benzynowych, najgorzej zaś w publicznych placówkach zdrowia.

Przyjmując ocenę w skali od 1 do 5 respondenci ocenili obsługę sklepów wielkopowierzchniowych na 3,73 (drugie miejsce za stacjami benzynowymi), obsługę małych sklepów branżowych na 3,52, a małe sklepy osiedlowe na 3,47.

- Patrząc na wyniki badania dotyczącego satysfakcji z jakości obsługi w poszczególnych miejscach odwiedzanych na co dzień widać, że Polacy nie są skłonni do wystawiania najwyższych ocen. Warto na pewno zwrócić uwagę na kilka obszarów. Jednym z nich jest kolej, która w prawdzie w rankingu ogólnym jest daleko w tyle, jednak wyraźnie widać, że respondenci dostrzegają tutaj poprawę jakości. Zaskakujący jest wynik banków, które plasują się w drugiej połowie rankingu, czyli zadowolenie z nich jest poniżej średniej. Co więcej, wskaźnik wskazujący na poprawę lub pogorszenie jakości w ciągu ostatnich lat jest jednym z najniższych. Oznacza to, że klienci w większym stopniu dostrzegają poprawę jakości obsługi na kolei czy w komunikacji miejskiej niż w instytucjach bankowych - komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

- Zdecydowanie najgorzej oceniane są przychodnie publicznej opieki zdrowotnej, jednak to nie dziwi, gdyż ta sfera od wielu lat oceniana jest przez społeczeństwo negatywnie. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że prywatna opieka zdrowotna nie dostała o wiele wyższej oceniona niż publiczna. Może wynikać to z faktu, że osoby chore w trudnej jednak dla siebie sytuacji wymagają wyjątkowej obsługi i są znacznie bardziej wrażliwe na wszelkie niedogodności niż np. podczas robienia zakupów w sklepie. Ponadto, służba zdrowia, od lat cieszy się raczej niepochlebną reputacją i znacznie częściej mówi się publicznie o jej złej kondycji niż o tym, co jest pozytywne. Nie dotyczy to zresztą tylko naszego kraju. Badania dotyczące satysfakcji ze służby zdrowia w innych krajach również pokazują, że społeczeństwo nie jest zadowolone z tej sfery usług. Zdecydowanie najlepiej postrzegana jest obsługa na stacjach benzynowych. Może to wynikać z faktu, że stacje benzynowe już dawno przestały być wyłącznie miejscem, gdzie tankujemy benzynę i - choćby poprzez wprowadzenie bogatej oferty w barach kawowych - stały się miejscem odpoczynku podczas podróży, gdzie można napić się dobrej kawy i zjeść coś, tez na ciepło - dodaje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (wywiady online na panelu do badań internetowych epanel.pl) przez ARC Rynek i Opinia na przełomie stycznia/ lutego 2016. Liczba respondentów: 1022 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • czyt. 2016-03-21 08:59:44

    "Przymulając ocenę w skali od 1 do 5 respondenci ocenili obsługę sklepów wielkopowierzchniowych na 3,73 (drugie miejsce za stacjami benzynowymi), obsługę małych sklepów branżowych na 3,52, a małe sklepy osiedlowe na 3,47."



    "Przymulając"? :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,46

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.