Polacy zainteresowani dostawą świeżo palonej kawy do domu

www.portalspozywczy.pl 27 lutego 2017 14:26

- Globalny rynek kawy obecnie w coraz większym stopniu ulega premiumizacji i specjalizacji, co związane jest z ruchem ‘third wave’ (trzecia fala). Konsumenci coraz więcej wiedzą na temat kawy i w efekcie poszukują wysokiej jakości i unikalnych doznań smakowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Rynek kawy stale ewoluuje. Jest to spowodowane przede wszystkim coraz większym zainteresowaniem tą tematyką przez konsumentów oraz chęcią spożywania przez nich kawy przygotowanej z najwyższej jakości ziaren.

- Konsumenci coraz więcej wiedzą na temat kawy i w efekcie poszukują wysokiej jakości i unikalnych doznań smakowych. Również w Polsce rozwój lokalnych palarni kawy i niszowych kawiarni oferujących alternatywne metody parzenia kawy, takie jak aeropress, drip czy chemex, pozytywnie wpływa na zainteresowanie ziarnami kawy, ich pochodzeniem i sposobami palenia – ocenia Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Duże znaczenie w edukacji konsumentów mają kawiarnie, które poprzez swoją ofertę dają szansę poznania prawdziwego smaku kawy. Ma to przełożenie na późniejsze wybory kawy przez konsumentów podczas wizyty w sklepie.

- Wielu smakoszy kawy próbuje odtworzyć w domu doświadczenia związane z konsumpcją kawy w kawiarniach. Efektem tego jest zwiększony popyt na produkty niemasowe (oraz akcesoria), oferowane przede wszystkim w wyspecjalizowanych sklepach, np. CoffeeDesk, który nie tylko działa w Internecie i lokalnie w Kołobrzegu, ale również prowadzi własną kawiarnię i pracownię kawy – tłumaczy ekspert z firmy Mintel.

- Widoczny jest także wzrost liczby serwisów subskrypcyjnych oferujących regularne dostawy do domu lub pracy, np. Coffee Republic z Warszawy. Dane firmy Mintel wskazują, że ponad dwóch na dziesięciu respondentów w Polsce deklaruje zainteresowanie usługami związanymi z dostawą świeżo palonej kawy do domu. Trend związany ze specjalizacją ilustrują również nowe koncepty kawowe, takie jak np. ‘cold brew’ – kawa parzona na zimno, kawa nitro - która powstaje przez nasycenie kawy azotem, a także cascara – napar z suszonych skórek owoców kawowca – dodaje Honorata Jarocka.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,06

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8070

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.