Polacy zjadają 12,5 kg ryb rocznie. SPRŁ i Biedronka ruszają z akcją prosprzedażową

Autor: dlahandlu.pl 15 listopada 2018 14:48

Polacy zjadają 12,5 kg ryb rocznie. SPRŁ i Biedronka ruszają z akcją prosprzedażową fot. Biedronka

Złap pstrąga na zdrowie! to hasło kampanii promocyjnej i edukacyjnej zachęcającej do spożycia tej ryby, pochodzącej z lokalnych gospodarstw akwakultury. Kampanię realizuje Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych wraz Biedronką.

Według badania zrealizowanego dla sieci Biedronka w maju 2018 r. przez agencję Nielsen, zwykle kupujemy ryby po wcześniejszym zaplanowaniu takiego zakupu, a spożywamy je raz w tygodniu, najczęściej w piątki. Część klientów z góry wie, jaki gatunek ryby chciałaby nabyć, ale ich końcowa decyzja zależy od trzech czynników: dostępności produktów, ich jakości, aktualnych cen i promocji. Niska cena nie jest jednak najważniejszym czynnikiem wyboru – Polacy są w stanie zapłacić więcej za lepszą jakość, a promocja jest głównie zachętą do nieplanowanych zakupów. Najchętniej kupowane przez Polaków ryby to: łosoś, dorsz, makrela, pstrąg, śledź oraz karp. Na tę ostatnią rybę decydujemy się jedynie sezonowo.

W Unii Europejskiej średnie roczne spożycie ryb wynosi 23,1 kg na osobę, a w Polsce to tylko 12,5 kg na osobę i na przestrzeni ostatniego roku spadło z 13,1 kg na osobę, czyli o 4,5 proc. Dlatego Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych oraz sieć Biedronka postanowili zachęcić Polaków do częstszej ich konsumpcji – zwłaszcza pstrągów.

- Pstrąg hodowlany pochodzący od polskich dostawców to jeden z niewielu gatunków ryb, który może być dostępny dla klientów przez cały rok w bardzo wysokiej jakości. Dodatkową wartością jest to, że ryby z akwakultury znajdującej się w pobliżu naszego miejsca zamieszkania zawsze będą najświeższe – mówi Łukasz Łamejko, menadżer ds. kontroli jakości produktów świeżych Jeronimo Martins Polska S.A.

Kampanię Złap pstrąga na zdrowie! promuje 30-sekundowy spot, emitowany w głównych stacjach telewizyjnych: TVP, TVN i Polsat oraz należących do tych stacji kanałach tematycznych. Można go też obejrzeć w serwisie YouTube na oficjalnych kanałach Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych oraz sieci Biedronka. Agencją odpowiedzialną za kampanię jest Duda Polska, a za planowanie i zakup mediów – Media Group.

Materiały promujące kampanię Złap pstrąga na zdrowie! znaleźć można w sklepach Biedronka, na naczepach samochodów dostawczych należących do sieci oraz na billboardach umieszczonych na sklepach Biedronka.

Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych jest organizacją społeczno-branżową zrzeszającą producentów pstrąga w Polsce. Organizacja powstała w 2007 r., biorąc sobie za cel działanie na rzecz rozwoju branży. W czasie kampanii prowadzonej w latach 2011-2014 spożycie pstrąga wzrosło o 40 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    2,92

  • Min

    1,44

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 846

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 404097

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.