Polacy zjadają 5 kg czekolady rocznie. Rośnie rynek premium

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2016 09:40

Szwajcarski konsument spożył w 2015 r. przeciętnie 8,8 kg czekolady. Na kolejnych miejscach znajdują się Niemcy (8,4 kg na osobę), Rosja (7,3 kg na osobę), Wielka Brytania (6,8 kg na osobę), Austria (5,5 kg na osobę) i Stany Zjednoczone (5,5 kg na osobę). Polski konsument spożył w 2015 r. przeciętnie 5 kg czekolady. Natomiast w Chinach ilość spożytej czekolady w 2015 r. wyniosła zaledwie 0,2 kg na konsumenta.

Z badania firmy Mintel wynika, że (26%) hiszpańskich konsumentów uważa, że czekolada jest zdrowa. Podobnie uważa 21% konsumentów w Polsce, 20% we Francji i 19% we Włoszech. W Niemczech 9% wierzy w zdrowotne właściwości czekolady.

Marcia Mogelonsky, dyrektor ds. analiz w firmie Mintel, mówi: Obecnie w ofercie znajduje się więcej czekolady lepszej jakości niż kiedykolwiek wcześniej. W latach 2011–2015 liczba ekskluzywnych produktów czekoladowych wzrosła globalnie o 72% — 7% wyrobów wprowadzonych w 2015 r. aspiruje do klasy premium w porównaniu z 5% w roku 2011.

Wydaje się, że intensyfikacja działań wdrożeniowych to konsekwencja dużego popytu konsumentów na czekoladę wysokiej jakości. Około jednej czwartej (22%) konsumentów czekolady we Francji deklaruje, że w podejmowaniu decyzji zakupowych istotne znaczenie ma zawartość wysokiej klasy składników (podobnie uważa 21% konsumentów we Włoszech, 17% w Hiszpanii, 11% w Niemczech i 9% w Polsce). Ponadto jedna czwarta (25%) nabywców czekolady w Wielkiej Brytanii deklaruje, że byłaby gotowa zapłacić więcej za luksusową markę czekolady dla siebie, a 44% — podczas zakupów na prezent. Konsumenci bardziej interesują się sposobem pozyskiwania kakao, zawartością kakao i renomą marki” — dodaje Marcia Mogelonsky.

Ponadto firma Mintel zauważa, że konsumentom europejskim najbardziej przypada do gustu ciemna czekolada. W 2015 r. 48% konsumentów we Włoszech stwierdziło, że podczas kupowania czekolady szuka odmiany ciemnej, co stanowi wzrost o 36% w porównaniu z 2012 r. Ten sam trend obserwuje się we Francji (48% w 2015 r. w porównaniu z 39% w 2012 r.), Niemczech (30% w 2015 r. wobec 24% w 2012 r.) i Hiszpanii (40% w 2014 r. wobec 36% w 2012 r.).

W latach 2011–2015 na całym świecie nastąpił 63-procentowy wzrost liczby wprowadzonych na rynek wyrobów czekoladowych z dodatkiem herbaty matcha. W tym samym okresie liczba produktów czekoladowych z dodatkiem soli lub o słonym smaku zwiększyła się o 270%.

Obecnie 44% nabywców czekolady w Wielkiej Brytanii deklaruje, że obecność w sklepie nowych smaków zachęca ich do zakupu, a 21% konsumentów w Stanach Zjednoczonych mówi, że zazwyczaj kupuje nowe produkty czekoladowe, gdy zobaczą je na półce.

„W branży czekolady systematycznie rośnie znaczenie Azji jako źródła inspiracji. W 2012 r. ważnym smakiem azjatyckim w wyrobach czekoladowych było wasabi. W 2015 r. jego miejsce zajęła zielona herbata matcha. Producenci czekolady analizują możliwości zastosowania w swoich słodyczach różnych rodzajów herbat zarówno ze względu na ich korzyści zdrowotne, jak i nuty smakowe, dopełniające różne walory kakao. Obecnie najbardziej znana jest matcha, ale niewykluczone, że z czasem uwagę przyciągną inne rodzaje herbaty — podsumowuje Marcia Mogelonsky.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8070

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.