Polacy zmieniają sklep w zależności od tego, gdzie są lepsze promocje

Autor: dlahandlu.pl 9 czerwca 2017 09:27

Polacy zmieniają sklep w zależności od tego, gdzie są lepsze promocje Fot. Shutterstock

Z badań firmy Nielsen wynika, że w Polsce rośnie konsumencka wrażliwość na promocję. Polscy shopperzy zmieniają sklep głównie w poszukiwaniu najlepszych promocji, dodatkowo poszukując tychże.

Konsumenci którzy twierdzą, że zmieniają sklepy na takie w których ich zdaniem są najlepsze promocje stanowili w 2015 r. 32 proc., rok wcześniej było ich 29 proc., a w 2013 r. 26 proc.

Shopperzy którzy rzadko mieniają sklepy, ale zawsze poszukują aktywnych promocji w 2015 r.  stanowili 31 proc., rok wcześniej było ich więcej - 37 proc., a w 2013 r. 35 proc.

Osoby, które regularnie wybierają różne marki i produkty w zależności od promocji to w 2015 r. 12 proc. konsumentów, tyle samo co w 2014 r. W roku 2013 stanowili 10 proc. 

Natomiast konsumenci którzy korzystają z promocji tylko wtedy, kiedy znają i cenią markę stanowili w 2015 r. 14 proc., tyle samo co rok wcześniej. W roku 2013 r. stanowili 17 proc.

Najmniej jest konsumentów na których promocje rzadko wpływają (11 proc. w 2015 r., 9 proc. w 2014 r. i 12 proc. w 2013 r.)

Nielsen przyjrzał się także zagadnieniu świadomości cen. W 2015 roku 17 proc. polskich shopperów twierdziło, że zna ceny wszytskich produktów, które kupuje regularnie (w 2014 roku taką postawę deklarowało 20 proc. konsumentów, a w 2013 - 17 proc.).

Aż 40 proc. zadeklarowało, że zna ceny większości kupowanych produktów i zawsze zauważa zmiany cen (tyle samo co w 2014, w 2013 - 35 proc.). Również 40 porc. badanych przyznało, ze nie zna cen wszytskich produktów, ale zauważa zmiany cen;  w 2014 taką postawę zadeklarowało 36 proc. ankietowanych, a w 2013 - 43 proc.

Jedynie 2 proc. shopperów przyznaje, że nie zna cen i nie zauwaza ich zmian. We wcześniejszych latach wskaźnik ten wynosił 4 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Pola 2017-06-09 14:02:29

    Jak dobrze było za Komunki! Jedna cena w całej Polsce i nikt nikogo nie ogłupiał! Wspaniałe czasy! Ech

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,15

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.