Polki rzadko sięgają po aplikacje mobilne aby zrobić zakupy

Autor: pr 17 grudnia 2015 11:03

Polki coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych, ale nie ze wszystkich. Bardzo dużą popularnością cieszą się wśród rodaczek aplikacje służące do przeglądania internetu, obsługi poczty elektronicznej i mediów społecznościowych. Z drugiej strony kobiety niezwykle rzadko decydują się skorzystać z aplikacji, gdy chcą zamówić jedzenie, taksówkę bądź dokonać rezerwacji – dowodzą wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living przez firmę badawczą PMR.

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie klubu zakupowego Westwing Home & Living zapytano Polki, jak często wykorzystują różne typy aplikacji. Jak pokazują wyniki sondażu, kobiety najchętniej korzystają z przeglądarki internetowej – 7 na 10 posiadaczek smartfonów posługuje się nią codziennie. Zaraz za przeglądarką uplasowały się aplikacje umożliwiające korzystanie z poczty (67%) oraz serwisów społecznościowych (62%). Dużą popularnością wśród kobiet cieszą się również komunikatory mobilne. Co druga badana korzysta z nich każdego dnia! Co ciekawe, komunikatory są również bardzo lubiane przez osoby starsze – 66% ankietowanych powyżej 55. roku życia wykorzystuje je przynajmniej raz w tygodniu, a 33% robi to codziennie.

Nieco rzadziej Polki wykorzystują aplikacje mobilne do przeglądania serwisów informacyjnych (codziennie robi to niespełna 40% badanych), słuchania muzyki oraz sprawdzania pogody (po 34%). Znacznie mniejszą popularnością cieszą się wśród rodaczek aplikacje służące do nauki (15%), bankowości, sporządzania notatek (po 14%) i oglądania filmów (13%).

Polki bardzo rzadko sięgają po aplikacje mobilne, jeśli chcą dokonać zakupów – zaledwie 5% badanych zadeklarowało, że robi to codziennie, nieco więcej, bo 36% przyznało, że czyni to
przynajmniej raz w tygodniu. Jeszcze rzadziej Polki korzystają z aplikacji podczas zamawiania jedzenia. Tylko 1 na 10 ankietowanych wykorzystuje je do tego celu co najmniej kilka razy w tygodniu. Sporadycznie kobiety w Polsce używają aplikacji do rezerwacji biletów, hoteli lub restauracji – niemal co druga posiadaczka smartfona nie korzysta z nich w ogóle. Jeszcze gorzej sytuacja wgląda w przypadku zamawiania taksówek. Aż 60% badanych nie wykorzystuje dedykowanych temu aplikacji mobilnych.

 – Dla polskich konsumentek zakupy to przyjemność sama w sobie. Poza zaspokajaniem potrzeb zakupowych dają szansę na przyjemne spędzenie wolnego czasu, spotkanie z przyjaciółmi. Trwa walka miedzy handlem nowoczesnym a e-commerce, centra handlowe prześcigają się w ofercie zagospodarowania wolnego czasu konsumentek. Aplikacje zakupowe to dla e-commerce drugi poziom wtajemniczenia. Jak widać Polki nie są jeszcze w pełni gotowe na tę przygodę, barierą jest jednak czas, a nie funkcjonalność – mówi Marcin Rzepka, Partner PMR.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.