Polomarket 18 lat na rynku: Rosnąca konkurencja wymusiła większą mobilizację

Autor: dlahandlu.pl 12 października 2015 14:06

Jedna z największych polskich sieci supermarketów obchodzi 18 urodziny. Gdy na polski rynek wchodziły zachodnie sieci, POLOmarket miał już ugruntowaną dobrą opinię wśród dostawców i klientów. – Dzięki temu rosnąca konkurencja nie spowodowała u nas katastrofy, wymusiła tylko większą mobilizację – opowiada Monika Jańczak, dyrektor zakupów artykułów świeżych, pracująca w POLOmarkecie niemal od początku.

Po odłączeniu się jednego z udziałowców i zmniejszeniu liczby placówek w styczniu 2015 roku, POLOmarket wciąż pozostaje największym stricte polskim supermarketem, zbudowanym
i rozwijanym wyłącznie przy udziale krajowego kapitału. Aktualnie sieć obsługuje ponad 300 000 klientów dziennie, zarządzając 280 placówkami handlowymi, zlokalizowanymi na terenie niemal całego kraju, dwoma nowoczesnymi centrami logistycznymi o powierzchniach magazynowych po 40 000 mkw. każde, dobrze widoczną na polskich drogach własną flotą ok. stu pięćdziesięciu ciężarówek oraz współpracując z ponad 670, w większości polskimi, sprawdzonymi dostawcami.

POLOmarket nie zamierza jednak na tym poprzestać. – Umacniamy swoją pozycję na rynku
w oparciu o rozwój organiczny, otwierając ok. 35 nowych sklepów rocznie, z salą sprzedaży
o powierzchni ponad 700 mkw., stawiając na produkty świeże, czyli mięso, owoce, warzywa i pieczywo. Przyjęło się także uważać, że zagraniczne sieci handlowe wiodą prym na naszym rynku – mówi Michał Seńczuk, członek zarządu POLOmarketu. – Jednak polskie firmy nie ustępują im pola. Widać to chociażby po takich przedsięwzięciach jak wspólna platforma zakupowa GH PL +, do której należy również POLOmarket. Uczestnicy platformy, wspólnie negocjując z dostawcami, uzyskują wyższe rabaty, a tym samym na półki trafiają produkty w niższych cenach.

– Odczuwamy oczywiście ogromną satysfakcję, że udało się nam zbudować od podstaw biznes
o takiej skali, ale mamy też świadomość, jak duży potencjał ciągle pozostaje jeszcze do wykorzystania w POLOmarkecie. Jest jeszcze nad czym pracować – mówi Mirosław Podeszwik, jeden z założycieli
i obecny dyrektor generalny POLOmarketu. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.