Połowa Polaków zwraca uwagę, czy detalista jest odpowiedzialny społecznie

Autor: dlahandlu.pl 3 lipca 2018 11:39

Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” opracowanego przez platformę MAM, Polacy wybierają sklep stacjonarny, biorąc pod uwagę m.in. standard obsługi klienta (70%), wygodę (74%) oraz zaufanie (75%). Coraz częściej wybierają sklepy także ze względu na społeczną odpowiedzialność detalistów. Aspekt ten jest istotny dla połowy Polaków.

Chodzi m.in. o wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych, humanitarne traktowanie zwierząt przy produkcji, dbałość o środowisko i wykorzystywanie materiałów niegroźnych dla środowiska oraz człowieka, a także brak testów przeprowadzanych na zwierzętach przy produkcji wyrobów kosmetycznych i chemicznych.
Podejmując decyzje zakupowe, współcześni konsumenci biorą pod uwagę także czynniki, które można określić mianem wartości dodanej. 67% badanych sprawdza, czy produkt jest naturalny i ekologiczny, 65% – czy jest produkowany w Polsce, a 55% – czy pochodzi z tego samego co konsument regionu.
Spora część polskich konsumentów (40%) bierze pod uwagę także fakt, czy producent decyduje się na wytwarzanie swoich produktów w tych miejscach kraju, gdzie odsetek bezrobotnych jest znaczący.
Coraz więcej Polaków deklaruje, że rezygnuje z zakupów w danym sklepie lub sieci handlowej, jeśli ta nie spełnia istotnych dla nich warunków. Tak dzieje się m.in. w przypadku złych doświadczeń z obsługą klienta. Aż 32% badanych zmieniło sklep w ciągu ostatnich 12 miesięcy właśnie z tego powodu. 29% respondentów zdecydowało się na taki krok ze względu na niską jakość produktów lub usług, a 18% dokonało zmiany placówki handlowej pod wpływem rekomendacji dotyczącej innego sklepu. Okazuje się, że wielu Polaków jest skłonnych zmienić sklep lub punkt usługowy pod wpływem istotnych dla siebie informacji o danym detaliście / usługodawcy.

Dla ponad połowy badanych (57%) istotną informacją wpływającą na decyzję o wyborze jest gwarancja, że sklep jest przyjazny dla matek z dziećmi oraz osób niepełnosprawnych, a dla 56% – że sklep oferuje produkty wytwarzane w sposób przyjazny dla środowiska. Istotna wydaje się także polityka detalistów wobec swoich pracowników. Na kwestię godziwego wynagrodzenia oraz braku niestosownych praktyk wobec zatrudnionych wskazało 52% badanych. Polacy deklarują, że wybraliby dany sklep także w przypadku, gdyby dowiedzieli się, że zatrudnia on osoby zagrożone wykluczeniem ze społeczeństwa (50%) oraz oferuje produkty nietestowane na zwierzętach (43%).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.