Polscy detaliści będą rosnąć poprzez wzrost powierzchni sklepowej za granicą

Autor: PAP 22 stycznia 2014 12:53

Mimo poprawy potencjału wzrostu sprzedaży LFL w sklepach w Polsce, głównym czynnikiem wzrostu dla polskich detalistów w 2014 r. pozostanie wzrost powierzchni sklepowej za granicą - oceniają analitycy DI Investors. Podnoszą rekomendację LPP do "neutralnie" z "redukuj", a wycenę Eurocash obniżają do 37 zł z 50 zł.

"(...) Wzrost sprzedaży detalicznej w kraju przyspieszył w listopadzie 2013 do 4,2 proc., głównie w wyniku poprawy nastrojów konsumenckich i mniejszej presji na zwolnienia na rynku pracy. Jednak konsumenci wciąż pozostają ostrożni, a rynek detaliczny staje się coraz bardziej nasycony" - napisano w raporcie.

"Żeby utrzymać się na ścieżce wzrostu LPP, CCC i AmRest muszą skupić się na ekspansji zagranicznej oraz podwoić swoją powierzchnię sklepów/restauracji za granicą w przeciągu 3-5 lat. Tym razem krajowi detaliści zamierzają celować w zachodnie rynki" - dodano.

Analitycy podali, że obniżyli swoje prognozy dla Eurocash.

"Spadek dynamiki sprzedaży like-for-like w Biedronce (-0,1 proc. w IV kw. 2013) pokazuje, że polski rynek FMCG nie wyszedł jeszcze z kryzysu. Ponadto wzrost akcyzy na wódkę i zakończenie współpracy ze Stokrotką oraz British American Tobacco nakładają dodatkową presję na zyski spółki" - poinformowali.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.