Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polscy klienci są nastawieni na cenę i konkretne, materialne korzyści

Autor: www.dlahandlu.pl 20 maja 2013 09:54

Polscy klienci są nastawieni na cenę i konkretne, materialne korzyści

Polacy nie kupują pod wpływem programów lojalnościowych. Egzamin zdają natomiast stałe promocje i wyprzedaże – wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska.

Badania pokazują, że 25 proc. ankietowanych Polaków deklaruje istotny wpływ programów lojalnościowych na ich decyzje o zakupach w tym samym sklepie. Częściej są to kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem niższym niż średnie. Dla jednej trzeciej klientów programy tego typu nie mają jednak żadnego znaczenia.

Te wyniki nie dziwią prof. Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownika studiów podyplomowych z marketingu internetowego. - Polscy klienci są nastawieni na cenę i konkretne, mierzalne, materialne korzyści - uważa i dodaje, że programy punktowe czy wydawanie kart „lojalnościowych" mogą, ale wcale nie muszą kreować lojalności. Jego zdaniem przywiązanie do marki wynikające z tego, że dostarcza klientowi dodatkowych korzyści nie jest automatycznie powiązane z lojalnością, która polega na emocjonalnym zaangażowaniu ze strony klienta, oznacza, że klient jest z marką na dobre i na złe, w szczególności w sytuacjach, gdy konkurencja próbuje go zwabić swoją ofertą.

Dla większości klientów znaczenie mają jednak stałe promocje oraz wyprzedaże. Wskazało na nie 71 proc. ankietowanych. W dalszej kolejności badani wymieniali: ofertę specjalnej ceny za zakup zestawu, czyli promocyjną kwotę przy zakupie więcej niż jednego produktu (na to rozwiązanie wskazało 43 proc. respondentów) oraz promocję typu 2 zakupy + 1 gratis, czyli bonus w postaci dodatkowego, darmowego produktu przy zakupie dwóch rzeczy (tę opcję wybrało 37 proc. badanych). Formy promocji, które w najmniejszym stopniu przekładają się na decyzje zakupowe to: prezent w postaci zasilenia konta po rejestracji czy też po poleceniu usługi lub produktu znajomym. Ten rodzaj bonusów docenia jedynie odpowiednio 9 proc. oraz 6 proc. ankietowanych.

Natomiast Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w zakresie handlu elektronicznego i współautor raportu, zwraca jeszcze uwagę na społeczno-demograficzny aspekt narzędzi marketingowych wykorzystywanych w handlu. - Z badań wynika, że w zależności od płci, wieku i wykształcenia klienci mają swoje ulubione rodzaje promocji - mówi i wymienia: - Kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem wyższym są bardziej podatni na stałe promocje i wyprzedaże, a mężczyźni, respondenci w wieku 25-34 lata oraz osoby z wykształceniem niższym niż średnie na specjalne ceny na zakup zestawu produktów. Z kolei promocja typu 2 zakupy + 1 gratis to atrakcyjna oferta dla kobiet, osób w wieku 15-19 lat, a także tych z wykształceniem niższym niż średnie - podsumowuje Żbikowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-08-06 17:30:03

    Trudno nie nastawiać się na cenę i konkretne korzysci materialne.

    Wczoraj dostałam informację,że w Kielcach można z Tesco zamawiac zakupy do domu.



    Zrobiłam listę potrzebnych produktow i zaczęłam sprawdzać ceny. Jakiez bylo moje zdziwienie ,gdy za farbę do włosow Garnier w Tesco musiałabym zapłacić ponad 14zl a w Superkoszyk z darmową dostawą od koszyka wartosci 150zl z rabatem niewiele ponad 10zl (dokładnie 10,72).Stwierdzilam,że Tesco zawyża wiele cen i zrezygnowałam z zakupu. Także chcę zwrócić uwagę na cenę wspanialego soku z suszonych śliwek kalifornijskich . Najtaniej spotkalam w internecie butelkę 750ml za 8zl ..w.aptekanatury.pl/index.php?products=product&prod_id=438

    i 12,50 zł i 12,90 zł. bio( choć uważam ,że to jest ten sam sok).

    Ale wiele sklepow sprzedaje ten sam sok o zgrozo po 20zl za taką butelkę 750 ml .afrodyta.firmy.net/sok-z-suszonych-sliwek-kalifornijskich,FY6T.html



    Zatem sprawdzajcie ceny i widząc takie zawyżone uciekajcie z daleka od takich naciagaczy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    9,22

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.