Polscy konsumenci chcą napojów o nowych smakach i zmniejszonej zawartości cukru

Autor: Mintel Polska 27 lipca 2017 12:20

Jak wynika z nowych badań konsumenckich przeprowadzonych przez firmę Mintel, trzy czwarte (76%) polskich konsumentów uważa, że producenci powinni dołożyć starań, aby zmniejszyć zawartość cukru w napojach gazowanych.

Mimo związanych z tym obaw, o spożyciu takich napojów i zainteresowaniu nimi nadal decyduje element przyjemności. Dla producentów znaczy to, że ważnym czynnikiem wyróżniającym ich ofertę i wzbudzającym zaangażowanie klientów może stać się smak napojów. Innowacje tym obszarze pomogą zwiększyć zainteresowanie tą kategorią produktów i pozwolą skierować ofertę do różnych grup konsumentów.

Wśród napojów gazowanych na polskim rynku dominują tradycyjne smaki, takie jak cola czy pomarańcza, co odzwierciedla preferencje konsumentów. Millenialsi są jednak znani ze skłonności do eksperymentowania i zainteresowania mniej typowymi, egzotycznymi smakami — podobnie podchodzą także do napojów gazowanych. Okazują zainteresowanie szeroką gamą smaków: egzotycznych i niezwykłych, jak marakuja czy kwiat czarnego bzu, albo nowych i niespotykanych, jak połączenie coli z pomarańczą. Nawet owoce jagodowe, takie jak czarna jagoda, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Na „liście życzeń” millenialsów znajdują się także napoje przypominające smakiem drinki alkoholowe. To stwarza wiele możliwości innowacji, jeśli chodzi o nowe wersje smakowe.

Wybór dostępnych w Polsce napojów gazowanych o nietypowych smakach jest obecnie niewielki. Polscy producenci napojów powinni więc w swoich planach uwzględnić inspiracje z innych krajów Europy. Smaki ziołowo-kwiatowe są tam obecnie popularniejsze niż w jakimkolwiek innym regionie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.