Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polscy konsumenci chętniej ufają małym firmom, niż dużym korporacjom

www.portalspozywczy.pl 11 maja 2017 14:05

Ponad połowa polskich konsumentów ufa bardziej żywności i napojom produkowanym w Polsce. Polscy konsumenci chętniej ufają też małym firmom niż dużym korporacjom – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Mintel.

Z badania firmy Mintel wynika, że 55 proc. polskich konsumentów chętniej obdarza zaufaniem firmy, które wytwarzają swoje produkty w Polsce. Taka pozytywna postawa wobec lokalnie produkowanych napojów i żywności jest szczególnie częsta wśród kobiet: 57% z nich ufa bardziej markom mającym produkcję w Polsce; to samo deklaruje zaś 52% mężczyzn.

Jeśli chodzi o wzmacnianie zaufania polskich konsumentów, kluczowe znaczenie ma podawanie większego zakresu informacji o artykułach spożywczych.

Prawie dwie trzecie (63%) ankietowanych Polaków potwierdza, że mają większe zaufanie do żywności i napojów, jeśli na ich opakowaniach znajdują się informacje o pochodzeniu składników. Z tym stwierdzeniem w największym stopniu zgadzają się kobiety i młodsi konsumenci: 67% badanych Polek i 66% osób między 16. a 24. rokiem życia deklaruje, że mają więcej zaufania do wyrobów, na których opakowaniu można znaleźć dokładniejsze dane na temat pochodzenia składników.

- Dla znacznego grona polskich konsumentów czynnikiem szczególnie istotnym podczas podejmowania decyzji o zakupie produktu jest jego rodzime pochodzenie. Stanowi ono dla nich synonim wysokiej jakości i dobrego smaku – mówi Honorata Jarocka, analityk rynku spożywczego w firmie Mintel.

Wyniki badań firmy Mintel wskazują również, że polscy konsumenci chętniej ufają małym firmom niż dużym korporacjom. Prawie połowa (48%) dorosłych konsumentów potwierdza, że mają więcej zaufania do mniejszych firm, a tylko 9% reprezentuje postawę odwrotną. Istotną część poparcia dla małych firm okazują przedstawiciele starszych pokoleń: więcej niż połowa (54%) konsumentów mających ponad 55 lat uważa, że mniejsze przedsiębiorstwa są bardziej wiarygodne.

Znaczny odsetek konsumentów z Polski ma też skłonność do wybaczania firmom popełnianych przez nie błędów i zapominania o nich. Aż 39% badanych twierdzi, że dopóki firma bierze odpowiedzialność za swoje błędy i szybko podejmuje odpowiednie działania, można jej wybaczyć. Postawa taka jest szczególnie popularna wśród konsumentów między 16. a 24. rokiem życia: 45% badanych z tej grupy jest skłonnych wybaczyć firmie przeszłe błędy, o ile szybko na nie zareagowała.

Całość: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.