Polska drugim największym rynkiem dla Kauflandu. Sieć rozwija się m.in. dzięki systemom GIS

Autor: dlahandlu.pl 26 listopada 2015 14:44

Polska drugim największym rynkiem dla Kauflandu. Sieć rozwija się m.in. dzięki systemom GIS fot. shutterstock

W Polsce do planowania ekspansji ale także dystrybucji 5 mln gazetek reklamowych tygodniowo Kaufland wykorzystuje system GIS. Gazetki, dystrybuowane w każdą środę docierają do 93% klientów sieci, a czyta ją 67% klientów. Sieć ma w Polsce 201 sklepów, zaś w macierzystych Niemczech 540 placówek.

System GIS w Kauflandzie wdrożono w 2009 roku w Niemczech. W kolejnych latach zaczęto stosować GIS również w innych krajach. Kaufland w Polsce wykorzystuje dwa rodzaje systemów GIS: desktop – system EsriArcGIS z rozszerzeniami WIGeoGIS oraz system webowy (WIGeoWeb2.0).  Aby wiedzieć, pod które adresy warto dotrzeć z gazetką, a gdzie taka forma reklamy z różnych przyczyn nie odniesie sukcesu, wykorzystuje się systemy GIS.  – Dla sieci handlowej główną korzyścią płynącą z wdrożenia systemu GIS jest niewątpliwie możliwość kompleksowego zarządzania procesem ekspansji: od planowania budowy nowego marketu, aż do sprzedaży usług marketingu bezpośredniego w oprogramowaniu mapowym. Dzięki temu decyzje o nowych inwestycjach podejmowane są w oparciu o twarde dane socjodemograficzne i inne dane rynkowe – tłumaczy Jarosław Giero z WIGeoGIS. Dodaje także, Kaufland zintegrował system GIS z innymi systemami informatycznymi, a także danymi z różnych źródeł.

Kaufland z Grupy Schwarz (właściciel Lidla) to sieć obecna w siedmiu krajach europejskich. Działalność rozpoczęła w Niemczech w 1968 roku, później pojawiła się kolejno w Czechach (1998 rok), na Słowacji (od 2000 roku), równocześnie w Polsce i Chorwacji  (2001 rok), w Rumunii (2005 rok) i w Bułgarii (2006 rok). W 2004 roku Grupa Schwarz otrzymała z Banku Światowego i EBOiR 100 mln dol. na rozwój m.in. w Polsce. Kolejna transza z 2009 roku - 75 mln dol. - poszła na rozwój sieci w Bułgarii oraz Rumunii. W 2013 ponad 105 mln zostało pożyczone Grupie na rozwój w Bułgarii i Chorwacji oraz na otworzenie pierwszych sklepów w Serbii.

W Niemczech działa 540 placówek, zatrudniających w sumie ponad 75 000 pracowników. Drugim krajem, gdzie sieć ma najwięcej placówek jest Polska z 200 placówkami zatrudniającymi 17 000 osób. Trzecie miejsce pod względem liczby sklepów Kaufland zajmują Czechy, w których znajduje się 90 placówek, zatrudniających ponad 14 000 pracowników. W pozostałych państwach sieć ma od 20 do 40 sklepów, a pracowników po kilka tysięcy.

Powierzchnie sprzedaży Kauflandu są bardzo różne, wahają się od 2000 do 6000 m2; średnia powierzchnia sprzedaży to nieco ponad 3500 m2. Do tego powierzchnia wynajmowana pod punkty handlowo-usługowe, która wynosi łącznie ponad 50 000 m2 dla wszystkich placówek.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ostatni sprawiedliwy 2015-12-21 14:33:29

    Kolejni kolonizatorzy?

    zatrudniają na czarno?

    Czemu ZUS nie zrobi kontroli?

  • inne 2015-12-17 11:14:11

    Ciekawe porównanie wielkości zatrudnienia na sklep na kraj. Szkoda że nie ma jeszcze informacji o pow. sprzedaży per kraj.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,41

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.