Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polska jednym z trzech krajów Unii Europejskiej z najwyższym wzrostem wartości transakcji kartowych

Autor: www.dlahandlu.pl 29 października 2013 13:06

SIX Payment Services przeanalizował dane Europejskiego Banku Centralnego, dotyczące wartości transakcji kartowych w UE. Raporty pokazują, że w latach 2007 - 2012 wartość transakcji bezgotówkowych w Polsce prawie się podwoiła, osiągając 97,4 proc, wzrost. Wśród krajów Unii Europejskiej tylko Czechy i Rumunia odnotowały wyższy wynik, osiągając wzrost na poziomie ok.120 proc.

SIX Payment Services przeanalizował również udział transakcji kartami kredytowymi i debetowymi w poszczególnych rynkach UE. Statystyki dla kart debetowych pokazują, że w Polsce w latach 2007 - 2012 wartość transakcji dokonywanych przy użyciu tych kart wzrosła o 133 proc. osiągając w 2012 roku 21,57 mld euro. Ten wynik sprawia, że Polska jest drugim, po Rumunii, krajem UE z najwyższym wzrostem wartości transakcji dokonywanych za pomocą kart debetowych.

Natomiast wartość transakcji realizowanych kartami kredytowymi w Polsce w latach 2007 - 2012 wzrosła o 35 proc., osiągając w 2012 roku 7,09 mld euro.
Z danych ECB wynika, że wśród krajów UE najwyższe wartości płatności kartami kredytowymi i debetowymi odnotowuje Wielka Brytania. W 2012 roku wartość transakcji kartami debetowymi wyniosła 440,24 mld euro, a kredytowymi - 171,16 mld euro.
- Raporty Europejskiego Banku Centralnego pokazują, jak w czasie ostatnich lat zmieniło się podejście Polaków do płatności bezgotówkowych. Dziś doceniamy bezpieczeństwo i komfort tego typu transakcji, znacznie częściej płacimy kartą w restauracjach, podczas zakupów czy w podróży. W kwestii metod płatności szybkim krokiem zbliżamy się do krajów zachodniej Europy - powiedział Sebastian Ramatowski, SIX Payment Services.

Ogromny wpływ na wzrost popularności transakcji kartowych mają płatności bezstykowe. Na 320 tys. terminali zainstalowanych w Polsce, 150 tys. to terminale zbliżeniowe. Ich powszechność będzie rosła, ponieważ zgodnie z instrukcją organizacji MasterCard, która wchodzi w życie 1 stycznia 2014 r. wszyscy polscy agenci rozliczeniowi odchodzą od instalowania terminali nieposiadających funkcji płatności zbliżeniowej, a do końca 2016 r. wymienią starsze terminale na terminale bezstykowe. W rezultacie od stycznia 2017 r. w każdym sklepie akceptującym płatność kartą będziemy mogli zapłacić zbliżeniowo.

SIX Payment Services zwraca również uwagę na proces decyzyjny dotyczący wyboru metody płatności przez konsumenta. Kiedy mamy do czynienia z poważnymi zakupami, na przykład w sklepie odzieżowym, dokładna analiza wszystkich za i przeciw decyduje o płatności kartą bądź gotówką. Podczas zakupów w supermarkecie, które angażują konsumentów w mniejszym stopniu, stosujemy metody heurystyczne, reguły oparte na doświadczeniu, które pozwalają nam szybko zdecydować w jaki sposób zapłacimy za zakupy. Natomiast w przypadku zakupu gazety w salonie prasowym, co dla wielu jest czynnością automatyczną, o sposobie płatności decydują nasze przyzwyczajenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.