Polska odzieżówka ze wsparciem eksportowym

Autor: dlahandlu.pl 1 kwietnia 2019 13:16

Powstał kolejny program wsparcia polskiego przemysłu - Akcelerator Branżowy „Moda Polska”. Ma on pomagać w skutecznej ekspansji na rynki zagraniczne krajowych producentów tej branży. To uzupełnienie działającego już Akceleratora Eksportu Branży Meblarskiej.

Akceleratory branżowe to inicjatywy, które służą zdynamizowaniu eksportu tych branż, w których polskie przedsiębiorstwa mają szansę zwiększyć obecność za granicą.

W tej chwili polski rynek modowy zajmuje 8. miejsce w Europie pod względem obrotów i 6. miejsce w nakładach inwestycyjnych.

Wartość sektora modowego w Polsce systematycznie rośnie - wynosi 29,1 mld zł, a do 2022 r. ma wzrosnąć nawet do 43 mld zł.

Ten nowy program wsparcia eksporterów powstał ze wspólnej inicjatywy Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii oraz Polskiego Funduszu Rozwoju, przy współpracy ze spółkami z Grupy PFR.

Akceleratory branżowe to inicjatywy, które służą zdynamizowaniu eksportu tych branż, w których polskie przedsiębiorstwa mają szansę zwiększyć obecność za granicą.

Już obecnie sektor modowy ma 3,8 proc. udziału w polskim eksporcie towarów. Największymi odbiorcami wyrobów są Niemcy, Czechy, Rumunia, Rosja i Węgry.

- Ubrania i tekstylia to jedna z naszych eksportowych specjalności, w 2018 roku polskie firmy z branży modowej zwiększyły eksport o ponad 15 proc. – powiedziała Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii. - Akcelerator Branżowy „Moda Polska” pomoże polskim firmom ożywić ekspansję zagraniczną, zarówno eksportową, jak i inwestycyjną.

Największą część tego sektora stanowi przemysł odzieżowy. Wśród eksporterów polskich ubrań prym wiedzie LPP, właściciel marek Reserved, Cropp, House i Mohito. Poza salonami w Berlinie czy Londynie, produkty LPP można kupić również w Egipcie, Arabii Saudyjskiej czy Katarze.

Europę Wschodnią za cel obrali z kolei właściciele marek Top Secret i 4F. Polskie marki premium reprezentuje natomiast La Mania Joanny Przetakiewicz czy Emanuel Berg, natomiast branżę obuwniczą firmy CCC, Wojas i Gino Rossi.

Jednak branża modowa obejmuje także produkcję m.in. obuwia, bielizny, biżuterii (także sztucznej), nakryć głowy, toreb, wyrobów kaletniczych i rymarskich, odzieży skórzanej czy okularów.

, wartość sektora modowego systematycznie rośnie - aktualnie wynosi ona 29,1 mld zł, a do 2022 r. ma wzrosnąć nawet do 43 mld zł.

W tej chwili polski rynek modowy zajmuje 8. miejsce w Europie pod względem obrotów i 6. miejsce w nakładach inwestycyjnych. Akcelerator może dać polskim producentom szansę na jeszcze lepsze wyniki.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,98

  • Śr

    8,47

  • Min

    5,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7358
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.