Polska wpływa negatywnie na rentowność Tesco w Europie Środkowej

Autor: dlahandlu.pl 3 października 2018 10:53

Polska wpływa negatywnie na rentowność Tesco w Europie Środkowej Fot. Shutterstock.com

W pierwszej połowie roku finansowego 2018/19 Grupa Tesco zanotowała sprzedaż w wysokości 28,3 mld funtów, co oznacza wzrost rdr o 12,5 proc. przy stałym kursie wymiany 12,5 proc. i o 12,8 proc. przy aktualnym kursie wymiany walut. Strata netto detalisty jest nadal wysoka i wynosi 3,12 mld funtów wobec 3,26 mld funtów w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk operacyjny jest wyższy o 24,4 proc. i wynosi 933 mln funtów. Hurtownia Booker została włączona do Grupy 5 marca br., dzięki czemu sprzedaż Tesco wzrosła o 11,8 proc.

Tesco w Polsce zanotowało 4,83 mld zł (ok. 1 mld funtów sprzedaży, z wyłączeniem VAT). To spadek o 3,5 proc. Sieć ma w naszym kraju 397 sklepów.

Sprzedaż Tesco w Wielkiej Brytanii i Irlandii wzrosła o 3,8 proc., przy czym sprzedaż LfL w Wielkiej Brytanii wzrosła o 2,3 proc., a sprzedaż LfL Bookera o 14,7 proc.

Przeczytaj także:

W Europie Centralnej sprzedaż LfL jest niższa o 1,5 proc., co Tesco tłumaczy zakazem handlu w niedziele wprowadzonym w Polsce. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja detalisty w Azji, gdzie sprzedaż LfL jest niższa o 7 proc. Globalna sprzedaż LfL na wszystkich rynkach, na których działa Tesco wzrosła o 2,2 proc.

- Początek br. jest dla nas udany, a wzrost w drugim kwartale napędzany jest głównie przez rynek brytyjski oraz irlandzki, które zapewniają nam jedenasty z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży. Sfinalizowaliśmy naszą fuzję z Bookerem w marcu i jesteśmy zachwyceni dotychczasowymi osiągnięciami. W lipcu ogłosiliśmy strategiczny sojusz z Carrefourem, który rozpocznie się w tym miesiącu. A teraz jesteśmy w połowie drogi do największego odświeżenia marki własnej w naszej prawie stuletniej historii, w tym znacznej inwestycji w ponad 300 nowych produktów sygnowanych logo "Wyłącznie w Tesco", które będą oferowane w najlepszych cenach na rynku. Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji naszych ambicji i nadal poprawiamy jakość i wartość naszej oferty dla klientów na wszystkich naszych rynkach. Dzięki temu jesteśmy dobrze przygotowani, aby zapewnić akcjonariuszom zysk z inwestycji – powiedział szef Tesco, Dave Lewis.

Tesco nadal udoskonala ofertę asortymentową, koncentrując się na kategoriach, które uzupełniają ofertę spożywczą. W rezultacie sieć zmniejszyła liczbę produktów o dalsze 15 proc. od początku roku. Decyzja o zamknięciu Tesco Direct 9 lipca br. roku odzwierciedla skupienie się detalisty na osiągnięciu rentowności.

Tesco jest zadowolone z postępów w realizacji ogólnoeuropejskiego programu redukcji kosztów.
Jednak w Polsce zakaz handlu w niedziele doprowadził do znacznego spadku wydajności operacyjnej (strata 2 niedziel w miesiącu). Polska pozostaje jedynym rynkiem w ramach Grupy, który notuje straty przyczyniając się do tego, że cały rynek Europy Środkowej zanotował stratę na poziomie 32 mln funtów w pierwszej połowie bieżącego roku finansowego. Tesco zamknęło już w naszym kraju 18 nierentownych sklepów i ogłosiło zamknięcie kolejnych 13 placówek.

Tesco pozostaje jednak na dobrej drodze, aby zrealizować średnioterminowe ambicje określone w październiku 2016 r .: obniżyć koszty o 1,5 mld funtów, aby wygenerować 9 mld funtów z działalności operacyjnej oraz poprawić marże operacyjne Grupy o 3,5 proc. do 4,0 proc. do roku finansowego 2019/20. Tesco spodziewa się, że synergia związana z fuzją z Bookerem przyniesie w tym roku korzyść w wysokości co najmniej 60 mln funtów, osiągając łączną wartość ok. 140 mln funtów w 2019/20 i ok. 200 mln funtów do 2020/21.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • adrian 2018-10-10 13:16:29

    Wolny rynek zdecyduje kto zostanie a kto zbankrutuje.

  • Waza III 2018-10-08 11:31:32

    jest was tu dwóch czy trzech a już się waśnicie ! Najlepiej sami załóżcie własna sieć i poczekajcie jak was ocenia pracownicy...wasi !



    hambarabamba i już mnie nie ma !

  • a.a. 2018-10-05 16:36:26

    Prawda jest taka,że tylko nie którzy pracują a reszta przychodzi odbębnić 8 godzin.Kierownicy to w Bydgoszczy to pożal się Boże.

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.