Polski e-konsument ufa porównywarkom cenowym

Autor: PAP 14 listopada 2015 13:31

Polski klient e-sklepów polega na porównywarkach cenowych - twierdzi w rozmowie z PAP Technologie Grzegorz Samborski. Z najnowszych badań wynika, że prawie każdy polski internauta ma za sobą zakupy w internecie.

 

Już ponad 60 proc. Polaków uważa zakupy internetowe za równie bezpieczne co zakupy tradycyjne - wynika z opublikowanego niedawno przez serwis Ceneo raportu dotyczącego e-zakupów, przygotowanego we współpracy z TNS Polska. Z badania możemy się również dowiedzieć, że praktycznie nie ma już w Polsce użytkowników internetu, którzy nigdy nic za jego pomocą nie kupili: według badania 100 proc. polskich internautów ma za sobą zakupy w internecie.

"Wyróżniamy się tym, że zanim kupimy cokolwiek w internecie, to sprawdzimy w wielu miejscach ile to kosztuje" - mówi PAP Technologie Grzegorz Samborski z firmy Ve Interactive, zajmującej się marketingiem w handlu elektronicznym. Porównywarki cenowe stanowią przez to jedne z najważniejszych stron dla polskich użytkowników sklepów internetowych. "To właśnie najbardziej odróżnia klienta polskiego od zachodniego. Widzimy bowiem, że klienci w innych krajach, jeżeli chcą coś kupić, po prostu to kupują. My natomiast bardzo często czekamy na obniżki" - podkreśla.

Samborski zwraca również uwagę na to, że polscy internauci często robią również zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. "Kiedy niektóre sklepy z zagranicy decydują się dostarczać towary do Polski bez pobierania za to opłat, polscy użytkownicy natychmiast to zauważają i zwiększa to zainteresowanie tymi sklepami" - tłumaczy. Tak było chociażby w przypadku dużych sieci handlowych takich jak Zara, Mango czy Next - kiedy uruchomiono sprzedaż towaru z zagranicznych placówek do Polski, polscy klienci zaczęli częściej robić tam zakupy. Jak zauważa Samborski, nie chodzi tutaj o klientów z wielkich miast, mających dostęp do tego typu sklepów w galeriach handlowych, lecz przede wszystkim o mieszkańców mniejszych miejscowości, którzy dzięki internetowi zyskują możliwość robienia bezpośrednich zakupów w tego typu sieciach.

Poza zakupami w wielkich sieciówkach, internauci nie unikają również sklepów mniejszych. "Małe, wyspecjalizowane sklepy bardzo często są dość drogimi +koszykami+, czyli oferują bardzo wysokiej jakości elektronikę lub dobre, markowe ubrania" - zauważa Samborski i wskazuje, że sklepy te często zgrupowane są w zamkniętym wirtualnym terenie handlowym, dzięki czemu łatwiej jest im pozyskać ruch, pozyskać klientów - zgrupowania te umożliwiają kupienie w jednym miejscu towaru od większej liczby partnerów, co jest dla mniejszych sklepów naprawdę ogromną zaletą.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.