Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polski konsument na słodycze wydaje 81 zł miesięcznie

www.portalspozywczy.pl 5 sierpnia 2014 21:18

Polski konsument wydaje na słodycze średnio 81 zł miesięcznie, dla gospodarstwa domowego jest to przeciętnie 116 zł na miesiąc - wynika z badania KPMG „Rynek słodyczy w Polsce. Edycja 2014". Badanie pokazało, że słodycze kupuje w Polsce 91 PROC. konsumentów, a co dziesiąty Polak (11 proc. respondentów) je słodycze nawet kilka razy dziennie.

Raz dziennie sięga po słodycze 22 proc. respondentów, natomiast 35 proc. robi to kilka razy w tygodniu. Raz w tygodniu je słodycze 18 proc. Polaków, a 13 proc. - 1-3 razy w miesiącu lub rzadziej. Nigdy nie sięga po słodycze jedynie 1 proc. badanych.

- Wśród nielicznej grupy osób, które nie jedzą słodyczy, większość po prostu nie lubi tego typu przekąsek (57 proc.). Jedna trzecia zmuszona jest zrezygnować ze słodyczy ze względu na przeciwskazania zdrowotne, np. cukrzycę. Natomiast 14 proc. dobrowolnie ogranicza ich spożycie, ponieważ chce przestrzegać zasad zdrowej diety - czytamy w raporcie KPMG.
Polacy najczęściej kupują CUKIERKI czekoladowe (68 proc. badanych), batony (66 proc.), czekoladę mleczną (64 proc.), czekoladę gorzką (62 proc.), CIASTKA pakowane suche (61 proc.) i ciastka pakowane z czekoladą (60 proc.). Dużym powodzeniem cieszą się także: CZEKOLADA nadziewana (57 proc. badanych kupuje takie produkty), wafle pakowane pojedynczo (56 proc.), czy ciastka na wagę (53 proc.).
Mniej niż połowa Polaków (49 proc.) kupuje gumy do żucia oraz POZOSTAłe cukierki. Wafle w większych opakowaniach wkłada do koszyka w sklepie 42 proc. respondentów, podobnie jak w przypadku żelek. Pralinki wybiera z półki 41 proc. Polaków. Najmniejszym powodzeniem cieszą się draże, które kupuje zaledwie 27 proc. polskich konsumentów oraz lizaki (25 proc.).
Największą popularnością słodycze cieszą się wśród młodych osób do 24 roku życia - w tej grupie aż 90 proc. badanych przyznało się, że je lubi. W grupie najstarszych respondentów (powyżej 65 roku życia) udział osób, którym smakują słodycze był najmniejszy i wynosił 78 proc.
Przeciętny konsument, który sięga po słodycze co najmniej raz dziennie to osoba w średnim wieku - pomiędzy 35 a 54 rokiem życia. Raczej mieszka na wsi lub w małej miejscowości, liczącej do 50 tys. mieszkańców, rzadziej zaś w dużych i średnich miastach. Płeć nie odgrywa bardzo dużej roli, ale w grupie konsumentów, którzy najczęściej sięgają po słodycze, drobna przewagę mają kobiety.
Polacy nie oszczędzają na słodyczach - średnio wydają na nie 81 zł miesięcznie. Prawie do dziesiąty respondent (8 proc.) przeznacza na słodycze nawet ponad 120 zł miesięcznie. Największa grupa ankietowanych (30 proc.) przeznacza na słodycze 21-40 zł na miesiąc, a 23 proc. wydaje na te produkty 41-60 zł miesięcznie.
Nieco inaczej wygląda to w gospodarstwach domowych, gdzie średnie miesięczne wydatki na słodycze wynoszą 116 zł. Najwięcej gospodarstw domowych przeznacza na słodycze od 31 do 60 zł na miesiąc, natomiast 22 proc. ogranicza wydatki na ten cel do 30 zł. Co  dziesiąte gospodarstwo domowe (11 proc.) wydaje miesięcznie na słodycze ponad 150 zł.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    9,22

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.