Polski retail nie lubi innowacji

Autor: dlahandlu.pl 23 sierpnia 2019 12:14

Polski retail nie lubi innowacji Sebastian Starzyński, Prezes ABR SESTA i TakeTask

Sklepy bezobsługowe to dodatkowa forma sprzedaży. Zwłaszcza w przypadku ludzi młodych i zabieganych z dużych miast. To nie jest tak, że handel bez tego nie będzie istniał. Jest to dodatkowy punkt sprzedaży tak, jak sklepy na stacjach benzynowych. Z tą różnicą, że stacji benzynowej nie można postawić wszędzie - mówi Sebastian Starzyński, Prezes ABR SESTA i TakeTask.

W Polsce pojawiają się już pierwsze sklepy bezobsługowe, bez kasjerów. W naszym kraju stanowią one nowość, jednak na wybranych rynkach zagranicznych funkcjonują już od jakiegoś czasu

Zdaniem prezesa ABR Sesta, dzięki sklepom bezobsługowym mamy dostęp do podstawowych produktów w niestandardowych godzinach, np. w nocy czy w święta.
- Wśród części polskich retailerów panuje przekonanie, że inwestycja Amazon w sklepy bezobsługowe nie była uzasadniona ekonomicznie. Cechą polskiego retail’u jest to, że nie lubi eksperymentować z nowymi technologiami. Polski handel jest rozdrobiony, a co za tym idzie, budżety na innowacje poszczególnych sieci są relatywnie niewielkie. Spodziewamy się sytuacji, w której sieci obecne w Polsce będą bacznie przyglądać się liderom innowacji. Będą uczyć się na błędach konkurentów, a dokładniej na poprawkach, które wprowadzają liderzy innowacji. Nie spodziewamy się rewolucji. Minusem takiego, zachowawczego podejścia jest brak dostępu do danych i do wiedzy. Obserwatorzy będą śledzić informacji przygotowywane na potrzeby PR liderów innowacji, ale nie będą mieli dostępu do szczegółów – czyli to tysięcy mikrosegmentów klientów, sposobu
ich pozyskania, edukacji, aktywizacji, zwiększania koszyka itp. Takiej wiedzy nie wyniosą nawet pracownicy posiadający tylko jej wycinek w formie wniosków. W takim retailu liczy się bowiem dostęp do danych klientów - podsumowuje nasz rozmówca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    8,60

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7636
Ilość aktualnych ofert: 475229

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.