Polski rynek FMCG urósł o 4,7 proc.

Autor: esmmagazine.com, dlahandlu.pl 1 marca 2017 14:48

Polski rynek FMCG urósł o 4,7 proc. Fot. Shutterstock

Według kwartalnych danych firmy Nielsen europejski rynek spożywczy osiągnął największy wzrost od roku. Detaliści z 21 europejskich krajów odnotowali w ostatnim kwartale 2016 r. 1,8 proc. wzrostu sprzedaży produktów szybkozbywalnych.

Ilość towarów zakupionych łącznie w 2016 roku była aż o 11% większa w porównaniu do okresu sprzed dziesięciu lat. W 2016 roku wartość wydatków była aż o 41% większa.

- Wartość koszyka zakupów wzrosła ze względu na szereg czynników, w tym inflacyjny wzrost cen oraz większe zakupy i zamianę kupowanego asortymentu na produkty świeże i produkty premium - wyjaśnia Olivier Deschamps z Nielsena.

Rynek turecki w 2016 roku zanotował kwartalny wzrost aż o 8,8 proc., Polska o 4,7 proc., a Węgry o 4,5 proc.

Grecja była jedynym krajem, który zanotował spadek w ciągu dekady - aż o 11%, kończąc ostatni kwartał 2016 spadkiem o 2,9%. Finlandia również zanotowała spadek o 3,5%.

Hiszpania zanotowała największy kwartalny wzrost z krajów Wielkiej Piątki (Hiszpania, Francja, Wielka Brytania, Niemcy i Włochy), bo o 3,6 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,03

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.