Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polski rynek kosmetyków do opalania wart 77 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 24 czerwca 2014 12:10

W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku rynek kosmetyków do opalania w Polsce odnotował spadek w odniesieniu do analogicznego okresu w latach ubiegłych o 2 proc. w ujęciu ilościowym i 8 proc. w ujęciu wartościowym. Analizowana kategoria kosmetyków do opalania obejmuje produkty do opalania, po opalaniu oraz samoopalacze.

Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku nieco ponad 20 proc. polskich gospodarstw domowych dokonało zakupu produktów z kategorii kosmetyków do opalania. Ponadto, w monitorowanym okresie, około 18 proc. gospodarstw przynajmniej raz kupiło produkty do opalania, około 5 proc. produkty po opalaniu, a niemal 4 proc. - produkty samoopalające.

W analizowanym okresie pojedyncze polskie gospodarstwo domowe kupiło przeciętnie 240 ml (średnio 2 opakowania) produktów z kategorii kosmetyków do opalania, wydając na nie przeciętnie 25 zł. W skali całego kraju daje to zakupy o łącznej ilości 750 tys. litrów.

Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupu w podanym okresie polskie gospodarstwa domowe kupowały kosmetyki do opalania przeciętnie 1,5 raza. Wartość zakupu podczas pojedynczej wizyty w sklepie wynosiła średnio 17 złotych.

Z kolei biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, kosmetyki do opalania były kupowane przede wszystkim w sklepach drogeryjno-perfumeryjnych. W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku udział tego kanału dystrybucji w zakupach całej kategorii wyniósł około 45 proc. - zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Udział hipermarketów, supermarketów i dyskontów kształtuje się w ujęciu ilościowym na poziomie 11-16 proc. każdy z widocznym trendem wzrostowym dyskontów i supermarketów.

Udział produktów markowych w rynku kosmetyków do opalania szacuje się w ujęciu ilościowym na poziomie 83 proc. Liderami na rynku są marki Ziaja, Kolastyna i Soraya. Wśród produktów marek własnych sieci największe znaczenie mają produkty sieci Rossmann i Lidl, których łączny udział w zakupach kategorii w ujęciu ilościowym stanowi około 16 proc.

Martyna Chruślińska, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK, komentuje: „W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku po produkty markowe sięgnęło 20 proc. gospodarstw domowych. Z kolei po produkty marek własnych sieci - niewiele ponad 4 proc., co wskazuje iż większość nabywców kategorii kosmetyków do opalania preferuje produkty markowe".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.