Polskie e-sklepy obawiają się szarej strefy i europejskiej konkurencji

Autor: Rzeczpospolita 23 czerwca 2015 10:20

Sporą konkurencją dla naszych sklepów internetowych - przynajmniej w opinii ich własnych przedstawicieli - stanowią duże europejskie e-sklepy - podaje Rzeczpospolita.

Tylko 10 proc. polskich sklepów internetowych wskazuje Amazona jako główne zagrożenie, podczas gdy Alibaby najmocniej obawia się jedynie 2,7 proc. przedstawicieli branży. Dla polskich e-sklepów największym zagrożeniem jest natomiast szara strefa, wskazywana w badaniu przez 36,4 proc. podmiotów.

Statystyki pochodzą z badania "ehandel Polska 2015", przeprowadzonego przez PayPal i Sklepy24.pl.

Za największą barierę w handlu transgranicznym polscy e-handlowcy uznają koszty logistyki i obsługi zwrotów (69,1 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: różnice językowe (14,5 proc.), różnice prawne (8,2 proc.), kursy walut (4,5 proc.) oraz inne (3,7 proc.).

Jak przypomina "Rzeczpospolita", w Polsce w 2015 r. działa ok. 13,1 tys. sklepów internetowych. Dla porównania, jeszcze w 2006 r. było ich jedynie 2,7 tys.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.