Polskie ePłatności chcą kupić PayUp od Eurocashu za 110 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2018 07:55

Polskie ePłatności chcą kupić PayUp od Eurocashu za 110 mln zł Fot. Flickr.com

Grupa Eurocash zawarła przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. akcji spółki PayUp Polska, zarządzającej siecią terminali płatniczych zainstalowanych w sklepach detalicznych na terenie całego kraju. Nabywcą jest firma Polskie ePłatności – jeden z liderów rynku płatności bezgotówkowych w Polsce. Cena sprzedaży została ustalona na 110 mln zł, przy czym ostateczna cena sprzedaży może ulec zmianie, w zależności od osiągnięcia przez spółkę uzgodnionych parametrów finansowych.

Strony transakcji zawarły ponadto umowę o długoterminowej współpracy, zapewniając w ten sposób ciągłość świadczenia usług płatniczych dla Klientów Grupy Eurocash.

PayUp to obecnie ponad 15,5 tysięcy terminali POS zainstalowanych w sklepach zrzeszonych w sieciach partnerskich i franczyzowych organizowanych przez Grupę Eurocash oraz w innych sklepach detalicznych. Za pośrednictwem terminali świadczone są takie usługi finansowe jak akceptacja kart płatniczych, doładowania telefonów, cash back, płatności rachunków czy bezpieczne płatności w internecie.

– PayUp pozyska silnego strategicznego partnera dysponującego know-how i środkami niezbędnymi do dalszego rozwoju. Grupa Eurocash natomiast skoncentruje się na podstawowej działalności i rozwoju nowych projektów wspierających konkurencyjnosć niezależnego handlu w Polsce – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

– Naszą aspiracją jest zbudowanie pozycji wicelidera na rynku płatności elektronicznych w Polsce. Przejęcie PayUp umacnia naszą pozycję na podium oraz daje silne podstawy do wzrostu. Jesteśmy w biznesie, w którym skala działalności ma kluczowe znaczenie - zarówno dla efektywności działania, jak również dla inwestycji w produkt i jego innowacje – powiedział Jarosław Mikos, prezes zarządu Polskich ePłatności.

– PayUp to już trzecia spółka, która dołączyła do naszej grupy na przestrzeni 1,5 roku. Poprzednie to sieć terminali Kolporter oraz dostawca płatności internetowych Paylane. Procesy integracyjne w tych dwóch podmiotach zostały zakończone. Pracujemy już nad kolejnymi ciekawymi transakcjami. Szukamy spółek, które mogą nam dać zwiększenie skali, ale też kolejne przewagi produktowe. Liczymy, że w ciągu dwóch kwartałów poinformujemy o następnym przejęciu – powiedział Marcin Drozdowski, wiceprezes zarządu Polskich ePłatności.

Cena sprzedaży 100% akcji spółki została ustalona na 110 mln zł, przy czym ostateczna cena sprzedaży może ulec zmianie, w zależności od osiągnięcia przez spółkę uzgodnionych parametrów finansowych.

W 2017 r. jednostkowe przychody PayUp Polska wyniosły ponad 440 mln zł, a EBITDA (wynik operacyjny powiększony o amortyzację) sięgnęła 5,8 mln zł.

Finalizacja umowy uzależniona jest m.in. od uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Strony transakcji zawarły ponadto umowę o współpracy i wyłączności na okres 5 lat. W ten sposób zapewniona zostanie ciągłość świadczenia usług finansowych realizowanych za pośrednictwem terminali POS dla klientów Grupy Eurocash.

Doradcą finansowym Eurocash był Trigon, zaś doradcą prawnym SK&S Legal. Doradcą prawnym Polskich ePłatności był WKB Wierciński Kwieciński Baehr, w procesie badania PayUp doradzał TS Partners.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.