Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polskie ePłatności: Niższe interchange to niższe koszty po stronie akceptantów

Autor: dlahandlu.pl 16 grudnia 2014 11:23

- Z początkiem 2015 roku w życie wejdzie nowelizacja ustawy o usługach płatniczych. Dokument czeka już tylko na podpis Prezydenta RP. Nowe przepisy m.in. obniżą maksymalną wysokość opłaty interchange do poziomu 0,2 proc. dla płatności dokonywanych za pomocą kart debetowych i 0,3% dla kart kredytowych. Niewątpliwie, zmiany będą korzystne dla przedsiębiorców, co ma szansę przełożyć się na rozszerzenie sieci akceptacji kart w najbliższych latach, a nawet już w nadchodzących miesiącach. To, jak szybko zobaczymy efekty obniżki zależeć będzie od zdolności przystosowawczych procesorów płatności. Jestem przekonany, że banki, będące emitentami kart, również dostosują się do nowych realiów, uwzględniając interes zarówno biznesu, jak i konsumentów - komentuje Janusz Bober, prezes zarządu, Polskie ePłatności.

Zwracając uwagę na zdolności przystosowawcze procesorów płatności mam przede wszystkim na myśli obniżki prowizji od transakcji kartowych. Będą musieli wprowadzić je wszyscy obecni na polskim rynku gracze, aby pozostać konkurencyjnymi. Przykładowo, firma Polskie ePłatności z dniem wejścia w życie nowej ustawy automatycznie przeniesie wynikające z niej obniżki kosztów akceptacji kart na swoich klientów. Maksymalne obniżki sięgną nawet 0,3 proc. Pamiętajmy jednak, że wysokość prowizji od transakcji jest jednym z wielu czynników wpływających na decyzję przedsiębiorcy o rozpoczęciu akceptowania kart - mowi Janusz Bober.

Rozszerzanie sieci akceptacji, które już w niedalekiej przyszłości uczyni płatności bezgotówkowe powszechnie obowiązującym w Polsce standardem, powinno bazować na trzech filarach: innowacyjności, dostępności i coraz korzystniejszej ofercie cenowej. Sądzę, że najlepszą drogą jest przenoszenie na polski rynek rozwiązań, które w innych krajach cieszą się stale rosnącą popularnością i wymiernie przekładają się na rozwój biznesu akceptantów. Dobrym przykładem jest tu technologia mobilnych terminali płatniczych mPOS z opcją akceptacji płatności zbliżeniowych. mPOSy to niewielkich rozmiarów urządzenia, pozwalające przekształcić niemal dowolnego smartfona lub tablet we w pełni funkcjonalny terminal płatniczy. W mojej opinii, mamy tu do czynienia z obecnością dwóch filarów - innowacyjności i dostępności. Obniżka interchange doskonale uzupełnia katalog - obniża koszty akceptacji - uatrakcyjnia ofertę cenową, a zatem stawia trzeci spośród wspomnianych filarów - wyjaśnia prezes firmy Polskie ePłatności.

Uważam, że zmierzamy w dobrym kierunku. Krajowy ustawodawca szybko zareagował na dynamicznie zmieniające się realia europejskiej branży płatniczej, akceptacja kart staje się coraz bardziej dostępna dla polskiego drobnego biznesu, a konsumenci mogą dokonywać szybkich i bezpiecznych płatności kartowych w coraz większej liczbie punktów handlowych i usługowych. Na zbliżające się wejście w życie nowej ustawy o systemie płatniczym patrzę z optymizmem - podsumowuje Janusz Bober.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.