Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polskie produkty na półkach: Biedronka 68 proc., a Lidl 19 proc.

Autor: dlahandlu.pl 26 sierpnia 2015 09:18

Polskie produkty na półkach: Biedronka 68 proc., a Lidl 19 proc. Zestawienie asortymentu z kodem "590" w Lidlu i Biedronce wykonane przez ABR Sesta

W Biedronce 68 proc. asortymentu dostępnego w kategoriach FMCG (dóbr szybko zbywalnych) to asortyment wyprodukowany w Polsce. Z 2187 produktów dostępnych w tej sieci1495 artykułów miało kod EAN rozpoczynający się od prefiksu 590, wskazującego na polskie pochodzenie. W przypadku sieci Lidl takich produktów jest 19 proc., czyli na 1922 produkty dostępne w Lidlu 357 artykułów było opatrzonych kodem rozpoczynającym się na 590 – wynika z danych zebranych przez agencję badawczą ABR Sesta, przesłanych do redakcji dla handlu.pl

Z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie PEMI w 2014 r. wynika, że dla połowy Polaków istotny jest kraj pochodzenia produktu i są skłonni zapłacić więcej, jeśli ten kraj to Polska. Dla porównania w 2005 r. informacja o pochodzeniu produktu ważna była tylko dla 5% naszych rodaków wynika z badania agencji Demo Effective Launching. Dlatego sieci od jakiegoś czasu podkreślają w kampaniach reklamowych lokalne pochodzenie sprzedawanych w swoich sklepach produktów. Biedronka deklaruje, że współpracuje 500 polskimi dostawcami, a 90 proc. produktów oferowanych przez sieć powstało w Polsce. Z kolei Lidl w maju 2015 roku, aby podkreślić obecność krajowego asortymentu na swoich półkach zorganizował tydzień polski w ramach akcji tygodnie tematyczne. W ofercie znalazły się wówczas m.in. ogórki kwaszone (Ryneczek Lidla), śledz po wiejsku (Nautica), czekolady E.Wedel, Olej Kujawski, jogurty naturalne i kefiry (Pilos) oraz produkty kosmetyczne Bielenda, Soraya oraz Ziaja.

Aby wiarygodnie przedstawić dane dotyczące oferty sieci należy wyjaśnić kwestię kodu EAN, który stał się podstawą niniejszego zestawienia. Jak tłumaczy Dominik Kupisz z Instytutu Logistyki i Magazynowania firmy które rejestrują się w każdej z lokalnych organizacji GS1 otrzymują numer poprzedzony 2 lub 3 cyfrowym prefiksem. Dla Polski ten prefiks to 590. Jednak ze względu na swobodę przepływu gospodarczego może dochodzić do sytuacji, że ta sama marka, np. produkt firmy międzynarodowej jest zarejestrowany w kilku państwach i ma wydane prefiksy charakterystyczne dla kilku krajów, w tym Polski. Potwierdzenia informacji, czy produkt został wyprodukowany bądź zapakowany w Polsce, a właścicielem firmy lub marki jest polski przedsiębiorca należy dodatkowo szukać w opisie na etykiecie. Zaznaczenia wymaga także fakt, że Lidl produkty marki własnej znakuje kodami 8 cyfrowymi z liczbą „20” na początku, a nie kodami przypisanymi do konkretnych państw, stąd ustalenie gdzie produkt został fizycznie wyprodukowany jest kłopotliwe. Czasami pomocne mogą być numery partii lub numery weterynaryjne, określające w którym zakładzie miała miejsce produkcja” – wyjaśnia ekspert.

  • Rafał 2015-08-26 15:36:04

    Dlatego mniejszym złem jest Biedronka niż Lidl.

  • herbatnik 2015-08-26 14:11:18

    Rozwój formatów Biedronka-Lidl- Kaufland to śmierć połowy polskich firm spożywczych w perspektywie 3-5 lat. Już dziś wiele firm żyje tylko z eksportu a nie jest to solidnym fundamentem..

  • klop 2015-08-26 10:49:58

    Jak zaimportuję coś z Chin i zapakuję dla Biedry to też swój kod dam 590.

    Z kolei jak polska firma robi dla Lidla to drukuje ich kod na całą Europę.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.