Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polskie sklepy w pułapce promocji

Autor: wyborcza.biz 4 października 2014 11:14

Polacy nie chcą już kupować w sklepach po normalnych cenach, liczą tylko na promocje. Niska cena przestała być czymś, co wyróżnia, bo każdy sklep przekonuje już, że jest tani. Zmiana jest możliwa, ale tylko w kontekście zachowań konsumenckich, świadomości konsumentów, a to nie jest łatwe zadanie - informuje wyborcza.biz.

Jak podaje wyborcza.biz, nasz handel w ciągu ostatnich kilku lat miota się ze skrajności w skrajność, aby tylko zarobić jak najwięcej. Najpierw sklepy cięły koszty, zmniejszając obsadę - jeżeli kilka lat temu w hipermarkecie pracowało np. 200 lub 260 osób, to obecnie liczba pracowników wynosi około 120 osób. Dociążono również pracowników biurowych. Zaczęło się też szaleństwo nieustających promocji, tak aby nawet przy małych marżach sprzedać jak najwięcej. Ponieważ producenci markowych towarów nie chcą schodzić ze swoich marż, sieci wprowadzały na półki coraz więcej marek własnych.
Jak wynika z badań firmy Open Research, Polacy lubią najprostsze promocje, czyli takie, gdzie cena konkretnego produktu jest czasowo obniżona. Tak deklaruje 64 proc. badanych (można było wskazać kilka odpowiedzi). Mniej, ale ciągle akceptowalne jest rozwiązanie, gdy dostają większą ilość produktu w tej samej cenie albo przy zakupie jednego produktu drugi taki sam w obniżonej cenie. Tymczasem im promocji jest więcej, tym chętniej konsumenci kupują na zapas. Zwłaszcza chemię domową.
Sklepy dostrzegają, że dały się zapędzić w narożnik, z którego nie da się już wyjść bezboleśnie. Zdaniem przedstawicieli Open Research, aby zachęcić klientów do kupowania produktów w normalnych cenach, należałoby nauczyć ich dokonywania świadomych wyborów - koncentracji na jakości, czytania etykiet - jednakże do takiej zmiany długa droga przed nami - czytamy w wyborcza.biz.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.