Pomimo negatywnego wizerunku Polscy konsumenci wciąż kupują ryby

www.portalspozywczy.pl 26 kwietnia 2019 15:40

- 98,6 proc. gospodarstw domowych w Polsce kupuje ryby. Dzieje się tak pomimo tego, że w sieci przeczytamy mnóstwo negatywnych opinii na temat ryb, np. że "karp został wprowadzony na stoły katolików przez PZPR” - mówił Grzegorz Mech, Strategic Insight Manager w GfK Polonia podczas VI Kongresu Rybnego.

Grzegorz Mech wskazał, że konsumenci inaczej postrzegają łososia dzikiego, a inaczej hodowlanego.

- Ten drugi postrzegany jest znacznie gorzej. Mowa jest o pestycydach, antybiotykach itp. Z drugiej przy łososiu poławianym mówi się o przełowieniu, że jedząc go niszczymy naszą planetę, etc. Na stronie wegan i wegetarian znalazłem informację, że branża rybna tworzy mity. Np. kto słyszał, że ryba jest niezastąpionym źródłem omega 3 skoro jest soja. W sieci przeczytamy mnóstwo negatywnych opinii na temat ryb, np. że "karp został wprowadzony na stoły katolików przez PZPR” albo że jest to ryba kiepska, ale łatwo produkowalna - dodał.

Jak z tak negatywnym wizerunkiem ryb mierzy się konsument? Wciąż kupuje ryby! Badania GfK Polonia pokazują, że 98,6 proc. gospodarstw domowych kupuje ryby. Najpopularniejsze są ryby wędzone (78,5 proc.), mrożone (76 proc.) i ryby świeże (56,7 proc.). Z kolei po konserwy rybne sięga 85 proc. Polaków.

- W długiej perspektywie, tj. od roku 2013 do 2018 odnotowujemy spadki spożycia ryb, ale warto też odróżnić pojęcie spożycia od zakupów gospodarstw domowych.  Jeżeli na dane o konsumpcji nałożymy to, że chętniej jemy w drodze i częściej korzystamy z restauracji, sytuacja może być podobna jak w przypadku rynku wołowiny: Nie chcemy sami robić steków, wolimy zapłacić trochę więcej, ale dostać dobrze przyrządzone danie w restauracji. Tak więc konsumpcja ryb może rosnąć, ale same zakupy ryb w gospodarstwach domowych mogą maleć - dodał Mech.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,98

  • Śr

    8,02

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.