Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Pomimo spadku liczby klientów wciąż przybywa centrów handlowych

Autor: Rzeczpospolita 21 stycznia 2015 09:20

Mimo, że coraz mniej ludzi odwiedza centra handlowe, to jednak w tym roku może paść rekord budowy nowych obiektów - informuje Rzeczpospolita.

W 2015 r. może przybyć 547 tys. mkw. powierzchni w centrach, co oznaczałoby wzrost o niemal 65 proc. w porównaniu do poprzedniego roku - szacuje firma doradcza JLL. Z kolei firma CBRE podaje, że na koniec 2014 r. w budowie było 770 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej.

Jak informuje Rzeczpospolita dane są o tyle zaskakujące, że zainteresowanie klientów centrami handlowymi i robieniem tam zakupów spada. Według danych z badania ruchu w takich obiektach Experian FootFall tylko w listopadzie spadł on w Polsce o 2,8 proc., a były w ub.r. miesiące z nawet 10-proc. spadkami. Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, centra w Polsce wygrywają zdecydowanie z ulicami handlowymi; dochodzi tam do swego rodzaju kumulacji popytu, stąd zainteresowanie takimi projektami nie spada.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • BZ 2015-01-26 12:07:33

    ja jestem ze Szczecina, a konkretnie mieszkam na Warszewie i tu ludziom by się przydało jakieś centrum handlowe, ale nici z tego od dawna. więc to chyba zależy od lokalizacji

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,12

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.