Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ponad 1,7 mld euro przychodów Zalando w pierwszym półroczu br.

Autor: dlahandlu.pl 12 sierpnia 2016 09:01

Ponad 1,7 mld euro przychodów Zalando w pierwszym półroczu br. fot. Zalando

Firma Zalando, w pierwszym półroczu 2016 roku, odnotowała wzrost obrotów i rentowności.  Obroty za pierwsze sześć miesięcy br. wyniosły 1,713 mld euro, a za sam II kwartał -  916 mln euro. W 2015 roku było to odpowiednio 1,376 mld euro oraz 733 mln euro.

Reszta Europy, w tym Polska odpowiada za 717, mln euro obrotów w I półroczu 2016, co oznacza wzrost o 30,4 proc. (550,3 mln euro w I poł. 2015).
Stały nacisk na mobilne kanały sprzedaży pozwolił firmie Zalando podwoić liczbę pobranych aplikacji w ciągu minionych 12 miesięcy i osiągnąć 90-proc. wzrost zamówień składanych z poziomu aplikacji mobilnych w ujęciu rdr. Liczba aktywnych klientów wzrosła do 18,8 mln na koniec II kwartału, a średnia częstotliwość zamówień aktywnego klienta osiągnęła najwyższy w historii poziom 3,3 zamówienia rocznie. Średnia wartość koszyka w I półroczu wyniosła 66,4 euro.

Zalando buduje centrum logistyczne w Lahr, w Niemczech, w którym rozpoczęto już testy operacyjne. Z kolei pierwsze satelickie centrum logistyczne spółki we włoskiej Stradelli, które rozpoczęło działalność na początku 2016 roku, realizuje już 60% zleceń z Włoch. Od 30 czerwca 2015 roku liczba pracowników wzrosła z 9079 do 10 639 osób. Na koniec drugiego kwartału dział techniczny liczył 1340 pracowników w siedmiu lokacjach.

Rozwój spółki odbywa się również poprzez ukierunkowane przejęcia. Pozyskanie takich firm jak Tradebyte Software GmbH i Amaze pozwoliło firmie poszerzyć ofertę dla swoich partnerów i podnieść swój potencjał marketingowy.

Zalando utrzymało roczną prognozę wzrostu przychodów w górnym pułapie przedziału 20–25% oraz podniosło prognozę rocznej skorygowanej marży EBIT do poziomu 4,0–5,5%. Celem firmy pozostaje zasadniczo neutralny kapitał obrotowy na koniec roku przy wydatkach kapitałowych w roku 2016 na poziomie ok. 200 mln euro z wyłączeniem fuzji i przejęć.

Firma wzbogaciła ofertę o marki: Fenty by Rihanna, Club Monaco, Ivyrevel czy Kate Spade. Spółce udało się też zwiększyć rozpoznawalność i zasięg marki. W drugim kwartale 2016 roku przeprowadziła kampanię z firmą Ivy Park. W przyszłości planuje kontynuować współpracę ze znanymi markami. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.